کد مطلب: 

176822
وزیر ارتباطات با تاکید بر تعامل با وزارت علوم:

رفع دغدغه‌های اعضای هیات علمی مراکز تحقیقاتی وزارت ارتباطات در اولویت است

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم بزرگداشت مقام معلم که با حضور اعضای هیات علمی پژوهشگاه فضایی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و دانشکده پست و مخابرات برگزارشد؛ گفت: توفیق علمی در هر جامعه ای درگرو ارج نهادن به صاحبان فکر و اندیشه است.
رفع دغدغه‌های اعضای هیات علمی مراکز تحقیقاتی وزارت ارتباطات در اولویت است

به گزارش سیتنا، دکترواعظی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر قندی عضو دانشکده پست و مخابرات، گفت: پیشرفت علمی در هر جامعه در گرو تکریم صاحبان فکر و اندیشه است.

وی با بیان اینکه سیاست نظام و دولت تربیت نیروی انسانی ماهر است، افزود: شروع انقلاب اسلامی حرکتی فرهنگی بود و براساس اندیشه اتفاق افتاد و مردم بر اساس ایده هابه پا خواستند.

واعظی بر تقدم موضوع تعلیم و تربیت درجامعه اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: سرمایه گذاری برای تربیت نسل آینده بسیارحائز اهمیت است.

وی پژوهش و آموزش را مکمل هم دانست و ادامه داد: تدریس صرف و یا کارپژوهشی، به تنهایی نمی تواند اهداف متعالی تعلیم را محقق سازد و ارزش انتقال فعالیتهای پژوهشی بسیار حائز اهمیت است.

وزیر ارتباطات بر تئوریزه کردن یافته های پژوهشی تاکید کرد و افزود: تفکر دولت تدبیر و امید بر مبنای  روند تحقیقاتی شکل گرفته و نتیجه آن پژوهش‌ها، ارائه  تفکر اعتدالی بود که دردوره انتخابات مطرح شد.

وی با بیان اینکه کسانی که صاحب اندیشه هستند باید در کشور پیشران باشند، ادامه داد: دولت تدبیر و امید بنا دارد مدیر و نیروی متخصص تربیت کند.

واعظی اظهارکرد: تا آنجا که امکان دارد تلاش می کنیم نخبگان را در داخل کشور حفظ کنیم تا بتوانیم به استقلال در عمل دست یابیم.

وی برموضوع تحقیق و پژوهش بومی تاکید کرد و افزود:دو عرصه ICT و فضا لبه های تکنولوژی هستند و بدون تربیت نیروی متخصص نمی توانیم موفق باشیم.

وی بر حل دغدغه های معیشتی و جایگاهی اعضای هیات علمی در مراکز تحقیقاتی وزارت ارتباطات تاکید کرد و ادامه داد: در این زمینه نیازمند تشکیل کمیته ای هستیم و تعامل با وزارت علوم را آغاز کرده ایم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-07 15:20

افزودن دیدگاه جدید