کد مطلب: 

176641
عرضه‌ی رسمی سیم‌کارت کودک رایتل با دسترسی‌های ویژه

بسته دوگانه "سیم کارت کودک" و "سیم کارت پدر و مادر" رایتل تنها 10 هزار تومان

سیم کارت کودک رایتل، با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار قم و همچنین مدیرعامل رایتل در دانشگاه قرآن و حدیث به بهره برداری رسمی رسید.
بسته دوگانه "سیم کارت کودک" و "سیم کارت پدر و مادر" رایتل تنها 10 هزار تومان

به گزارش سیتنا، روابط عمومی رایتل، اعلام کرد: این اپراتور به منظور ارائه خدمات متناسب با جامعه کودکان، از چندی پیش انجام مطالعات لازم به منظور تولید سیم­ کارت ویژه کودکان همگام با تکنولوژی روز دنیا را در دستور کار خود قرارداد و پس از تولید موفق این محصول منطبق با مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و در چارچوب پیمان نامه حقوق کودک سازمان ملل متحد، عرضه سیم­ کارت ویژه کودک را از مدتی پیش آغاز نموده است.

این گزارش می­ افزاید: این سیم­ کارت پس از اتمام عرضه آزمایشی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار قم و همچنین مدیرعامل رایتل در دانشگاه قرآن و حدیث شهر قم به بهره برداری رسمی رسید.

بر اساس این گزارش در حال حاضر فناوری به بخش جدایی ناپذیری از زندگی افراد جامعه تبدیل شده است و دامنه ورود فناوری به زندگی انسان امروزی به قدری است که بسیاری از اقشار جامعه با مسئولیت­ های فردی، خانوادگی و همچنین اجتماعی متفاوت و متنوع، به طور مستقیم و یا غیرمستقیم، احساس نیاز به استفاده از ابزار فناورانه را با هدف ارتقای سطح کیفی زندگی خود و همچنین انجام مسئولانه مسئولیت­ های خود دارند. بر این اساس واضح است که اپراتورها علی الخصوص اپراتورهای تلفن همراه، ضروری است مهمترین هدف خود را تامین نیاز اقشار مختلف جامعه به ابزار فناورانه مورد نیازشان قرار دهند.

این گزارش می­ افزاید: در این بین جامعه کودکان و نوجوانان در طی حدود 20 سال از ورود تلفن همراه به کشور و گسترش روز افزون ابزار فناورانه ارتباطی، هیچگاه مورد توجه فعالان این حوزه و اپراتورهای مسئول قرار نگرفته این درحالی است که طی این سال­ها، کشور شاهد رشد جمعیتی این گروه سنی نیز بوده است.

در همین راستا، رایتل، اپراتور پیشگام، این موضوع را در دستور کار خود قرارداده و بر این اساس در اولین تلاش به منظور برخورد مسوولانه با این قشر از جامعه، درصدد برآمده است تا با ارائه محصولی امن برای کودکان، نه تنها امکان ورود آنها به حوزه فناوری را متناسب با جایگاه آنها فراهم آورده است تا با رفتاری پیشگیرانه از بروز بسیاری از آسیب­‌های اجتماعی ناشی از ورود غیرمسئولانه به حوزه کودک و نوجوان نیز قدم برداشته تا ضمن ایجاد فضای امن و به دور از نگرانی برای والدین، مربیان تربیتی و آموزشی و متولیان امر در استفاده کودک از فناوری­‌ها و ابزارهای نوین، امکان بروز توانمندی کودک و گسترش خلاقیت وی را در استفاده از فناوری­های روز فراهم آورد.

گفتنی است؛ بخشی از جامعه کودکان و نوجوانان هم اکنون نیز از این ابزار در زندگی روزانه خود استفاده می­ کنند و تا زمانی که دسترسی آنها به این ابزار و فناوری­ها متناسب با نیازهای این رده سنی فراهم نشود، موجبات نگرانی تربیتی، ایجاد ناامنی روانی و بروز آسیب­های اجتماعی متعددی را به دنبال دارد.

رایتل به منظور ارائه خدمات متناسب با جامعه کودکان، از چندی پیش انجام مطالعات لازم را به منظور تولید سیم ­کارت ویژه کودکان همگام با تکنولوژی روز دنیا، در دستور کار خود قرارداده و پس از تولید موفق این محصول منطبق با مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و در چارچوب پیمان نامه حقوق کودک سازمان ملل متحد، عرضه سیم کارت ویژه کودک را از مدتی پیش آغاز نموده است.

گفتنی است با توجه به اینکه عرضه این محصول برای اولین بار و توسط رایتل آغاز شده بود، با در نظرگرفتن برخی ملاحظات در نهایت تصمیم بر آن شد که ورود اولیه محصول به بخشی از جامعه کودکانی که تحت نظارت والدین و مربیان تربیتی با برنامه های تربیتی مدون قراردارند صورت پذیرد.

شایان ذکر است؛ هدف از این نحوه عرضه نیز دریافت نقطه نظرات اصلاحی والدین، مربیان تربیتی و همچنین مسئولان آموزشی درنظر گرفته شده و بر این اساس و پس از انجام مطالعات لازم در صنعت نشر و چاپ حوزه کودک و نوجوان، عرضه اولیه سیم کارت کودک در قالب همکاری با مجموعه نشریات نبات برای دو رده سنی 3 تا 6 سال و همچنین 7تا 12 سال، از اواخر سال 1393 آغاز شد.

گفتنی است؛ عرضه سیم کارت کودک در سطح جامعه با نگاه مسئولانه بسیاری از آحاد جامعه همراه شد و به عرضه سیم کارت ویژه کودکان واکنش نشان دادند. رایتل این فرصت را مغتنم شمرده و ضمن دریافت نقطه نظرات ارزشمند اقشار مختلف جامعه در هر دو دسته موافق و مخالف، نقطه نظرات دریافتی را بهترین فرصت برای اصلاح محصول تازه وارد حوزه ICT کشور می­داند.

بر این اساس طی همکاری با برخی مراکز روانشناسی حوزه کودک و نوجوان، طی فرآیندی مستمر نقطه نظرات دریافتی از منظر روانشناسی تربیتی حوزه کودک و نوجوان در حال تحلیل و بررسی کارشناسی بوده و خروجی بررسی­‌ها نیز متناوبا در دستور کار اصلاح محصول قرار می­‌گیرد.

در همین راستا محصول سیم کارت کودک در بسته بندی دوگانه شامل یک عدد سیم کارت اعتباری ویژه "پدرومادر" با هدیه 100 مگابایت اینترنت یک ماهه با قابلیت مدیریت و کنترل حساب سیم کارت کودک، به همراه یک عدد "سیم کارت کودک" با قابلیت­‌های ویژه از جمله دسترسی مشخص و کنترل شده به خدمات دیتا همانند امکان مشاهده رایگان ساعت­‌ها شبکه تلویزیونی پویا، آرشیو کامل کارتون­های پخش شده از شبکه­‌های تلویزیونی در قالب سرویس رایتونز از مجموعه کافه رایتل، هزاران کارتون و انیمیشن عرضه شده در خدمت آپارات کودک، مجموعه ای متنوع از داستان بازی و سرگرمی ارایه شده توسط مجموعه نشریات نبات به همراه امکان استفاده از واقعیت افزوده در مجموعه نشریات مذکور، در مجموعه نشریات نبات با قیمت 100 هزار ریال عرضه گردیده است و هم اکنون در دسترس متقاضیان است.

والدین می­‌توانند با خرید این محصول، بسته دوگانه خود شامل "سیم کارت کودک" و "سیم کارت پدر و مادر" را با دو شماره پشت سرهم، به طور رایگان درب منزل دریافت نمایند.

گفتنی است؛ تنها والدین و آن هم از طریق سی‌­کارت خود، بدون نگرانی از حضور کودک در فضای مجازی ناامن و همچنین ورود به مراودات و مناسبات تجاری، می‌­توانند نسبت به خرید بسته مصرفی 30 روزه، با حجم 10 گیگا بایت و هزینه 50 هزار ریال اقدام کرده و زمینه‌­های لازم را برای شکوفایی استعداد و خلاقیت فرزندشان به ویژه در استفاده از ابزارهای نوین فناورانه فراهم آورند.

انتهای پیام

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-06 00:29

افزودن دیدگاه جدید