کد مطلب: 

176462

نیوشا ضیغمی: مردم را در اینستاگرام به نمایشگاه کتاب دعوت خواهم کرد

نیوشا ضیغمی، بازیگر سینما و تلویزیون گفت: هنرمندان به‌عنوان چهره‌های تاثیرگذار وظیفه دارند تا مردم را به رویدادهای مهم فرهنگی مانند نمایشگاه کتاب دعوت کنند. من هم دیگران را در اینستاگرام به نمایشگاه کتاب تهران دعوت خواهم کرد.
نیوشا ضیغمی: مردم را در اینستاگرام به نمایشگاه کتاب دعوت خواهم کرد

به گزارش سیتنا به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نیوشا ضیغمی در توضیح وضعیت کتابخوانی در کشور اظهار کرد:  آمار منتشر شده در بخش کتابخوانی بیانگر این موضوع است که فرهنگ کتابخوانی در کشور بسیار ضعیف است ونیاز به برنامه‌ریزی دارد.

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب یک برنامه مستمر است و هرساله برگزار می‌شود، بنابراین باید به فکر برنامه‌های جدیدی برای خروج از فضای غمگین کتاب و کتابخوانی باشیم.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به رواج شبکه‌های اجتماعی در بین مردم گفت: این روزها شبکه‌های اجتماعی بسیار مورد توجه عموم مردم قرار گرفته به همین دلیل هنرمندان به عنوان چهره‌های تاثیرگذار جامعه وظیفه دارند تا در شبکه‌های اجتماعی مردم را به رویدادهای مهم فرهنگی مانند نمایشگاه کتاب تهران دعوت کنند.

وی در ادامه افزود:  به منظور آغاز این حرکت فرهنگی در شبکه‌های اجتماعی، مردم را در اینستاگرام به نمایشگاه کتاب تهران دعوت خواهم کرد تا در آینده با پیوستن سایر هنرمندان به این کمپین فرهنگی، شاهد تغییری در فضای کتابخوانی باشیم.

ضیغمی در توضیح راهکار‌های افزایش سرانه مطالعه اظهار کرد: البته برنامه‌ریزی برای افزایش سرانه مطالعه کار بسیار سنگینی است و باید از سنین کودکی آغاز شود. به همین دلیل، مسئولیت پدر و مادرها بسیار سنگین است چرا که این افراد در ابتدا باید آموزش ببیند و سپس آموخته‌های خود را به  کودکان آموزش دهند.

وی در پایان گفت: این آموزش بسیار مهم است زیرا اگر کودک احساس اجبار کند از کتاب و کتابخوانی زده می‌شود. به همین دلیل ما باید کتابخوانی را به عنوان یک تفریح لذت بخش به کودکان معرفی کنیم.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌و‌گو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-04 16:08

افزودن دیدگاه جدید