کد مطلب: 

176216

بازداشت نماینده سابق پارلمان کویت بعد از توئیت ضدایرانی

یک نماینده سابق پارلمان کویت بعد از انتشار متنی در اینترنت علیه ایران بازداشت شد.
بازداشت نماینده سابق پارلمان کویت بعد از توئیت ضدایرانی

به گزارش سیتنا، سایت عصرایران نوشت: یک منبع آگاه در وزارت کشور کویت بازداشت ولید الطبطبایی نماینده سابق پارلمان این کشور را تایید کرده و دلیل آن را انتشار متنی علیه ایران در سایت شبکه اجتماعی توئیتر دانست.

وی قبل از این چند دوره در پارلمان کویت نماینده بود. ولید الطبطبایی از مخالفان سرسخت کابینه کویت و منتقدان جدی سیاست های ایران به شمار می رود.

ولید الطبطبایی در توئیتر ایران را به دخالت سیاسی در امور داخلی کویت متهم کرد و مدعی شده بود ایران برای کناره گیری ولیعهد کویت و جایگزینی فردی نزدیک به تهران اعمال فشار می کند.

منبع آگاه در وزارت کشور کویت اضافه کرد:  به دنبال انتشار متنی در توئیتر توسط الطبطبایی، وزارت کشور در راستای اجرای حکم دادستانی کل او را بازداشت کرد.

این منبع آگاه اضافه کرد: نماینده سابق که به داشتن مواضع انتقادی در برابر جمهوری اسلامی ایران معروف است برای بازجویی به دادستانی منتقل خواهد شد.

الطبطبایی روز پنجشنبه در توئیتر نوشت: "فریبکاری ها و فشارهای ایرانی علیه کویت برای کناره گیری ولیعهد شیخ نواف (الاحمد الجابر الصباح) و جایگزینی او با فردی که دارای روابط قوی با ایران است. امیدواریم این تلاش های خبیثانه شکست بخورد. "

ولید الطبطبایی دارای دکتری شریعت اسلامی از دانشگاه الازهر مصر و استاد دانشگاه کویت در رشته تفسیر است. وی از سال 1996 تا 2012 نماینده پارلمان کویت بود. وی به داشتن عقاید و افکار افراط گرای اسلامی سلفی مشهور است.

بر اساس قانون اساسی کویت،  امیر کویت ولیعهد را انتخاب می کند و پارلمان او را تایید می کند.
شیخ نواف برادر ناتنی امیر کویت (شیخ صباح الاحمد الصباح ) با حکمی در سال 2006 به عنوان ولیعهد منصوب شد.
 
مقامات کویتی قبل از این هم شماری از فعالان سیاسی و نمایندگان سابق این کشور را به دلیل انتقاد از برخی از دولت ها از جمله عربستان سعودی، مصر، بحرین و ایران بازداشت کرده بودند.

دادگاه های کویت نیز شماری از فعالان سیاسی و اینترنتی را به اتهام توهین به امیر کویت از طریق انتشار متن هایی در اینترنت محاکمه و به تحمل زندان محکوم کرده بودند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-02 23:50

افزودن دیدگاه جدید