کد مطلب: 

176118
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، اعلام کرد:

ایجاد ظرفیت اینترنت پهن باند برای ۶۰ درصد خانوارها و ۱۰۰ درصد کسب و کارها مطابق برنامه‌ی پنجم

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: پیش بینی کرده ایم طبق برنامه پنجم ۶۰ درصد خانواده ها و ۱۰۰ درصد کسب و کار ظرفیت شبکه پرسرعت اینترنت را داشته باشند و در شروع دولت یازدهم ۱۵ درصد این اهداف تحقق یافته بود و امیدواریم با رشدی که در یک و نیم سال گذشته داشته ایم به اهداف نهایی برنامه پنجم دست یابیم.
ایجاد ظرفیت اینترنت پهن باند برای ۶۰ درصد خانوارها و ۱۰۰ درصد کسب و کارها مطابق برنامه‌ی پنجم

به گزارش سیتنا، نصرالله جهانگرد روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از طرح خدمات و توسعه شبکه پهن باند استان قم در سالن همایش دارالحدیث قم، بیان داشت: بعد امنیت، فرهنگ و اقتصاد در برنامه های اساسی توسعه در کشورها بوده است و توجه به حوزه های فناوری نیز در سه دهه اخیر به این برنامه ها اضافه شده است و از تعامل فرهنگ، فناوری و سرمایه انسانی، سرمایه اجتماعی بوجود آمده است.

وی ادامه داد: باید با اصلاح نظام کشت بتوانیم ارزش افزوده بیشتری را با وارد کردن دانش و فناوری شاهد باشیم و در حوزه صنعت نیز هر مقدار تکنولوژی وارد کنیم ارزش افزوده بیشتر خواهد شد اما در تنها حوزه هایی که ورود فناوری اشتغال و ارزش افزوده بیشتر را ایجاد می کند حوزه خدمات است.

وی بیان داشت: وزارت ارتباطات زمینه ساز توسعه زیرساخت های تکنولوژی در کشور است و در قانون پنجم توسعه توصیف جامعی از گستردگی شبکه اطلاعات کشور انجام شده است که مدیریت ملی و قابلیت کنترل و امنی داشته و پاسخ گوی نیازهای متعدد کشور باشیم.

معاون وزیر ارتباطات گفت: پیش بینی کرده ایم طبق برنامه پنجم ۶۰ درصد خانواده ها و ۱۰۰ درصد کسب و کار ظرفیت شبکه پرسرعت اینترنت را داشته باشند و در شروع دولت یازدهم ۱۵ درصد این اهداف تحقق یافته بود و امیدواریم با رشدی که در یک و نیم سال گذشته داشته ایم به اهداف نهایی برنامه پنجم دست یابیم.

وی بیان داشت: شبکه ملی ارتباطات در اختیار شرکت ارتباطات زیر ساخت است و خدمات خود را به سایر اپراتورها در کشور ارائه می کند و در کشور شاهد توسعه شبکه ترانزیت هستیم.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات دولت الکترونیک آن است که تمام خدمات کشور اصلاح و ۱۴۰۰ خدمت در ۱۴ خوشه همگن تفکیک شده اند و ارائه خدمت در این ۱۴ خوشه در کشور آغاز شده است.

جهانگرد بیان داشت: هر مقدار که زیرساخت های شبکه پهن باند را افزایش دهیم به ازای ۱۰ درصد افزایش این شبکه، شاهد ۱.۴ درصد افزایش GDP در کشور خواهیم بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-02 01:06

افزودن دیدگاه جدید