کد مطلب: 

176117
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه:

در عرصه ICT نیاز داریم که همپا، همسو و متوازن عمل کنیم

دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیات همراه با حضور در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات و سایر مسوولان این مرکز دیدار و گفتگو کرد.
در عرصه ICT نیاز داریم که همپا، همسو و متوازن عمل کنیم

به گزارش خبرنگار سیتنا، حجت الاسلام و المسلمین ربانی، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در عرصه فناوری ارتباطات نیاز داریم که همپا، همسو و متوازن عمل کنیم، گفت: برخی دستگاه‌های دولتی مقداری از این جهت عقب هستند، بعضی‌ها از نظر فناوری و نرم افزاری قدم‌هایی را برداشته‌اند اما متأسفانه اینها به هم مرتبط نشده است.

وی ابراز داشت: ما انتظار داریم که این مشکل که می‌تواند یک خلأ در آرمان‌های دولت الکترونیک باشد، برطرف شود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی ادامه داد: برخی از زیرساخت‌های فناوری مخصوصاً پهنای باند برای مرکز خدمات یک نیاز ضروری است مخصوصاً برای طلابی که در نقاط دور افتاده و محروم هستند.

وی گفت: باید برای مناطق محروم شرایطی فراهم شود تا طلاب در مدرسه خود با مرکز در ارتباط باشند و از طریق مرکز امکانات اولیه فراهم شده که البته این امکانات نیز باید تقویت شود.

در ادامه دکتر واعظی گفت: دستاوردهایی مراکز حوزوی در زمینه فناوری اطلاعات غرورآفرین است و شاهدیم که مؤسسات مختلف از این ابزار به صورت صحیح استفاده می‌کنند و وقتی اینگونه کارها را در قم می‌بینیم از کار خود احساس خستگی نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: وقتی شاهدیم مؤسسات دینی ما به درستی از این ابزار و در این سطح استفاده می‌کنند احساس می‌کنیم که این راهی که در پیش گرفتیم با عنایت خداوند راه درستی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تقدیر از پیشگامی مرکز خدمات در حوزه دولت الکترونیک، بیان کرد: شما در مرکز خدمات از زیرساخت‌های بسیار خوبی برخوردار هستید و با مراکز متعدد استانی در ارتباط هستید که یک نکته مثبت برای شما به حساب می‌آید.

وی مطرح کرد: ما وظیفه داریم که در این زمینه بیشتر کار کنیم که ICT هم به عنوان پیشران توسعه کشور و هم توانمند ساز در حوزه سلامت، کشاورزی، اقتصاد، بانک و همه بخش‌های کشور حامی و توامندساز باشد و تسهیل گر زندگی مردم شود.

دکتر واعظی بیان کرد: در خصوص پهنای باند و کمک‌های دیگر با افتخار در خدمت مرکز خدمات هستیم و با این مرکز همکاری خواهیم کرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدوی مدیرکل فناوری اطلاعات مرکز خدمات، بیان کرد: در خصوص ارائه خدمات مرکز در فضای الکترونیکی حرکت خوبی صورت گرفته است و سعی شده است فرایندهایی که ممکن است به صورت الکترونیکی عرضه شود در سامانه‌ای تجمیع و به طلاب و خانواده ها عرضه شود.

وی با بیان اینکه در بحث دسترسی طلاب به این سامانه‌ها و همچنین ارتباط با دولت با مشکلاتی رو به رو هستیم، گفت: ما نیازمند هستیم که ارتباط مناسبی با مراکز دولتی برقرار کنیم ولی تا کنون ارتباط خوبی برقرار نشده است و نتوانسته ما را به هدفمان برساند.

مدیرکل فناوری اطلاعات مرکز خدمات ادامه داد: اگر این ارتباط به خوبی صورت بگیرد به ما در این زمینه بسیار کمک می کند، لذا خواهشمندیم با توجه به توسعه بحث دولت الکترونیک این مسائل برطرف شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-02 00:54

افزودن دیدگاه جدید