کد مطلب: 

17527

دستور جلسه‎ی اخیر شورای عالی فضای مجازی قابل دفاع نیست

دستور جلسه‎ی اخیر شورای عالی فضای مجازی قابل دفاع نیست

معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین مرکز فضای مجازی بسیج کشور، با انتقاد از دستور جلسه‎ی شنبه شب شورای عالی فضای مجازی، گفت: اگر واقعا نمی‌دانند چه مسایل مهمی در فضای مجازی مطرح است، می‌توان لیست بلند بالایی از این مباحث مطرح کرد که به عنوان دستور جلسه مورد بررسی قرار گیرد و اگر اطلاعات آنان در این حوزه مکفی و کامل است، توضیح دهند که چرا این موضوع انتخاب شد؟!

 

"روح الله مؤمن‌نسب" در گفت‎وگو با خبرنگار پایگاه خبری سیتنا (CITNA.IR) با انتقاد از موضوعات مطروحه در جلسه‎ی اخیر شورای عالی فضای مجازی، گفت: در دستور جلسات شورای عالی فناوری اطلاعات شاهدیم که موضوعات مهمی چون دولت الکترونیک، شبکه‎ی ملی اطلاعات و دیگر مسائل مهم کشور مورد بحث و تصمیم گیری قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: اعضای شورای عالی فناوری اطلاعات، رییس جمهور و وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش، دفاع و صنایع و معادن هستند؛ در حالی که شورای عالی فضای مجازی بسیار عظیم‌تر و مهم‌تر از شورای عالی فناوری اطلاعات است.

این کارشناس فضای مجازی با مقایسه‎ی مصوبات شوراهای سطح میانه با شورای عالی فضای مجازی، خاطرنشان کرد: در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره‎ی تغییر نسل مخابرات صحبت و قانون‌گذاری می‌شود و موضوعاتی مانند تجمیع و تعطیلی 750 شرکت ISP و جایگزینی پنج شرکت بزرگ بجای آنها که موجب از بین رفتن رقابت و تثبیت انحصار می‌شود، مطرح می‎گردد.

مؤمن‌نسب در ادامه تصریح کرد: شورای عالی فضای مجازی با این ترکیب عظیم، عجیب و جایگاه که در کشور دارد، دستور جلسه‎ی خود را به موضوع پیامک، آنهم پیامک تبلیغاتی و باز نه کل پیامک‌های تبلیغاتی بلکه درباره‎ی اینکه جزییات تبلیغات به چه شکل باشد، می‌پردازد.

وی با بیان غافلگیری از انتخاب این موضوع در جلسه‎ی اخیر شورای عالی فضای مجازی بعد از پنج ماه، گفت: دستور جلسه‎ی شنبه شب با توجه به مسائلی مانند وضعیت شبکه‌های اجتماعی، نسل سوم و بالاتر اینترنت همراه، شبکه‎ی ملی اطلاعات، پیوست‌های اجرا نشده‎ی فرهنگی و .... به یک موضوع بسیار سطحی و دست پایین پرداخت.

معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین مرکز فضای مجازی بسیج کشور در ادامه افزود: با توجه به این مسائل، دستور جلسه‎ی اخیر شورا قابل دفاع نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر واقعا نمی‌دانند چه مسایل مهمی در فضای مجازی مطرح است، می‌توان لیست بلند بالایی از این مباحث مطرح کرد که به عنوان دستور جلسه مورد بررسی قرار گیرد و اگر اطلاعات آنان در این حوزه مکفی و کامل است، توضیح دهند که چرا این موضوع انتخاب شد؟!

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-11-02 13:58

افزودن دیدگاه جدید