کد مطلب: 

175243

رونمایی از سه طرح ملی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

همزمان با هفته کارگر و رونمایی از سه طرح ملی سازمان آموزش فنی و حرفه ای، از جایگزینی دفترچه‌های تامین اجتماعی با سیم‌کارت‌های رایتل خبر داده شد.
رونمایی از سه طرح ملی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی رایتل، صبح امروز طی مراسمی با حضور دکتر سورنا ستاری- معاون علمی و فناوری رییس جمهور، دکتر معصومه ابتکار- معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر علی ربیعی- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  مهندس صدری- مدیر عامل شرکت رایتل، دکتر عبدالرضا عزیزی - رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  و دکتر کورش پرند- معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سه طرح ملی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور رونمایی شد.

بنا بر این گزارش در این مراسم از 234 عنوان استاندارد آموزش شغل و شایستگی در حوزه های انرژی های نو و گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و طب سنتی، طرح باشگاه مجازی آموزش مهارت و یادگیری دانش بنیان امید و بن­کارت آموزش مهارتی رایگان به کارگران ماهر  با حضور مسؤولان ارشد کشوری رونمایی شد.

دکتر علی ربیعی در این مراسم گفت: توانمند‌ کردن افراد مهم‌ترین سیاست رفاهی یک کشور است و تلاش ما این است که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با برنامه‌ریزی‌های مدون زندگی مردم را بهبود بخشیم و افرادی که بر اثر معلولیت و نارسایی و بی‌سوادی و نبود فرصت‌های برابر اجتماعی قادر به رقابت در اجتماع نیستند را از طریق توانمند‌سازی حمایت کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: مطالعات کشور‌های توسعه یافته نشان می‌دهد که منابع انسانی موتور توسعه اشتغال است و ما نیاز داریم برای ایجاد اشتغال گسترده متوجه نوعی از مشاغل در بنگاه‌های خرد و کوچک شویم.

وی ادامه داد:  امروز برای ایجاد یک شغل در پتروشیمی و نفت به دو میلیارد و 600 میلیون تومان نیاز داریم و در سازمان شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی اگر به قیمت روز محاسبه کنیم، هر شغل 850 میلیون تومان تمام می‌شود، لذا ناچاریم شعار اشتغال بزرگ بنگاه کوچک را دنبال کنیم و به منابع انسانی و آموزش نیروهای انسانی اهمیت بدهیم.

ربیعی در ادامه مراسم رونمایی از طرح باشگاه مجازی آموزش مهارت و یادگیری دانش‌بنیان امید عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ما ارائه‌ی آموزش‌های مهارتی است و حضور شرکت رایتل در خانواده ما باعث شده تا دو طرح بزرگ را در این راستا دنبال کنیم.

وی با اشاره به این دو طرح عنوان کرد: اولین طرح جایگزینی دفترچه‌های تامین اجتماعی با سیم‌کارت‌های رایتل و طرح دوم ارائه‌ی آموزش از راه دور فنی حرفه‌ای از طریق رایتل است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: شرکت رایتل وابسته به تامین اجتماعی است و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سیم‌کارت‌های رایتل جایگزین دفترچه‌های درمانی می‌شوند تا با این کار ارائه‌ی خدمات درمانی به بیمه شدگان تسهیل شود.

ربیعی در عین حال با اشاره به اختصاص بن‌کارت آموزش مهارتی رایگان به کارگران گفت: کار بعدی ما ایجاد نظام تشویقی برای کارگران و خانواده‌هایشان است که در این زمینه بن‌کارت‌های آموزش مهارت به‌طور رایگان را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: استراتژی دیگر ما رفتن سازمان فنی حرفه‌ای به سطح عملیاتی و قرار گرفتن آن در کف صحنه است و باید این سازمان را از حالت مرکز‌نشینی بیرون بکشیم و در جوار کارگاه‌ها و دل روستاها ببریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از راه‌اندازی شورای مهارتی با دبیرخانه سازمان آموزش فنی حرفه‌ای طی مذاکره با وزارت علوم، دانشگاه علمی، کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد.

وی در پایان ضمن تبریک و گرامیداشت هفته کارگر خاطر نشان کرد: کارگران عنصر اصلی جامعه تولید‌محور هستند و بر این اساس جامعه تولید‌محور را در برابر جامعه رانتی بنیان می‌گذاریم؛ ما معتقدیم در این جامعه پول نباید ثروت بیاورد بلکه کار است که ثروت‌آفرین خواهد بود و پول باید تبدیل به سرمایه و ابزار تولید شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-04-26 23:32

افزودن دیدگاه جدید