کد مطلب: 

17494

فناوری اطلاعات و مدیریت دانش؛ راهی برای پیشرفت و توسعه‎ی سازمان‌های صنعتی

فناوری اطلاعات و مدیریت دانش؛ راهی برای پیشرفت و توسعه‎ی سازمان‌های صنعتی

مدیر راهکارهای جامع شرکت رایورز، اعلام کرد: واحدهای صنعتی می‌توانند با سرمایه‌گذاری در بخش فناوری اطلاعات، چشم‌انداز بسیار روشن‌تری برای سازمان خود ترسیم کنند.

"مهداد رزاقی" در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا (CITNA.IR) با ارزیابی مثبت از سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، گفت: شرکت رایورز در راستای استراتژی نوین خود در سال‌های اخیر اقدام به ارائه راهکارهای جامع مبتنی بر فناوری اطلاعات به بخش‌های متنوعی از بازار در واحدهای صنعتی، خدماتی، عمرانی و بازرگانی نموده است.

عضو هیات مدیره شرکت رایوزر با تاکید بر اهمیت فناوری اطلاعات و پایگاه دانش در راستای ارتقای سطح بهره‌وری واحدهای صنعتی، ابراز کرد: واحدهای صنعتی می‌توانند با سرمایه‌گذاری در بخش فناوری اطلاعات، چشم‌انداز بسیار روشن‌تری برای سازمان خود ترسیم کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما رویکرد ERPI را به عنوان رویکرد اصلی حضور در نمایشگاه انتخاب کردیم.

 

وی در تشریح این رویکرد به خبرنگار سیتنا، گفت: این رویکرد از اجزای معینی تشکیل شده که دوستان ما آن را در این دوره از نمایشگاه معرفی و جزئیات آن را به همراه تجربیات موفق به مخاطبان ارائه می‌دهند.

 

مدیر راهکارهای جامع شرکت رایورز با اشاره به سطح بلوغ فناوری سازمان‌ها و شرکت‌ها، اذعان داشت: تعداد سازمان‌هایی که نیاز دارند برنامه توسعه فناوری را از صفر شروع کنند، اندک است، اما برخی هم که از مدت‌ها قبل این فرایند را آغاز کردند، به رویکرد جدید برای ایجاد یکپارچگی اطلاعاتی و عملیاتی در سازمان و تحقق نظام جامع فناوری اطلاعات احتیاج دارند و لازم است برای بخش‎های کلیدی و محوری فعالیت خود از جمله اتخاذ رویه‌ی سیستمی در حوزه‌های تولید و بهای تمام شده سرمایه‌گذاری کنند.

عضو هیات مدیره شرکت رایوزر در پاسخ به این سوال که نقش فناوری اطلاعات در بخش صنعت چیست؟ گفت: از اهداف مهم فناوری اطلاعات، استفاده از آن به عنوان ابزار اطلاعات مدیریت است. فناوری اطلاعات سعی دارد سازمان‌ها را توانمند سازد تا مدیران بتوانند آن را به شکل بهینه اداره کنند. البته این امر شاخص‌هایی دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به شاخص کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری به عنوان یکی از اهداف اصلی استفاده از فناوری اطلاعات اشاره کرد.

 

 

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌های بین‌المللی و تجربیات داخلی تصور می‌کنیم که برای واحدهای تولیدی و صنعتی یکی از مهمترین عوامل کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری، حذف فواصل اطلاعاتی و کاهش زمان دستیابی به نتایج آنهاست.

مهندس رزاقی در تشریح این مساله، گفت: اینکه هر رویه‌ای در سازمان چه فعالیت‎های درون سازمانی و برون سازمانی دارد و تا رسیدن به نتیجه مطلوب به چه شکل باید انجام شود، از زمره نیازهای هر سازمانی است و اگر بتوان فواصل اطلاعاتی را کم کرد و چابکی را ا فزایش داد، آنگاه می‌توان گفت که بخشی از اهداف استقرار راهکار جامع مبتنی بر فناوری اطلاعات با رویکرد ERP تحقق یافته است.

 

وی افزود در شرکت رایورز این مهم از ترکیب معنی‌دار و منطقی سیستم‌های یکپارچه اطلاعات مدیریت (RayMIS) و ابزار BPMS به دست می‌آید که متناسب با درجه‌ی آمادگی الکترونیکی هر سازمان قابل متناسب‌سازی و بهره‌برداری است.

وی با اشاره به تجربه موفق واحدهای صنعتی در استفاده از فناوری اطلاعات در خارج از کشور، گفت: در خارج از کشور سازمان‌های صنعتی سال‌هاست از این رویه برای امور سازمانی خود بهره می‌گیرند. در رتبه‌بندی جهانی، سازمان‌های صنعتی گاهاً حتی تا 15 درصد از گردش مالی خود را صرف سرمایه‌گذاری در فناوری اطلاعات می‌کنند که متاسفانه متوسط این شاخص در کشور ما با اغماض به یک درصد می‌رسد.

عضو هیات مدیره رایورز در همین راستا تصریح کرد: در بسیاری از واحدهای صنعتی ما این بلوغ ایجاد شده اما مشکل اصلی در میزان سرمایه‌گذاری در این بخش است.

 

وی در شرح ویژگی‌های ابزار توانمند ساز فناوری اطلاعات، گفت: سازمان‌هایی که به این رویکرد توجه دارند می‌توانند از چند ویژگی برجسته آن نظیر یکپارچگی، فرایند مدار بودن و انعطاف پذیری، استفاده کنند. در این صورت آنان می‌توانند سازمان خود را در مقابل شدت تغییرات برون سازمانی و یا در هر بخش از سازمان تاب بیاورند و آن را به سوی جلو هدایت نمایند.

 

رزاقی با ارزیابی مثبت از پیشرفت دانش فناوری اطلاعات در کشور، گفت: ما در ایران فاصله چندانی در فهم و کاربرد فناوری اطلاعات با جهان نداریم و فاصله اصلی، در اجرایی و نهادینه سازی این فرایندها در درون سازمان و میزان سرمایه‌گذاری در این زمینه است.

 

وی با اشاره به سیاست‌ها و اهداف رایوزر تا پایان سال 93، تاکید کرد: یکی از برنامه های رایورز برای سال 93 توسعه کاربرد ابزار مدیریت فرآیندهای کسب و کار رایورز (RayBPMS) در سازمانهاست.

 

وی ادامه داد: در ابتدای سال 93 برای این زیرساخت سه ماموریت اصلی تعریف شد؛ ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان و سایر متقاضیان توسط سازمان‌های دولتی، الکترونیکی کردن فرایندهای سازمانی و در نهایت تعامل داشتن با سیستم‌های عملیاتی و حوزه‌های وظیفه‌مندی است که این سومی یعنی تعامل BPMS‌ و MIS‌، همان رویکرد ERPI است که برای واحدهای تولید و صنعتی از جمله آنهائیکه در این نمایشگاه حضور دارند، در نظر گرفته شده است.

وی در پایان با اشاره به استقبال خوب و مناسب از غرفه رایورز در سیزدهمین نمایشگاه تاسیسات، گفت: با توجه به گستردگی مخاطبان رایورز از طرق مختلف اقدام به معرفی محصولات داشتیم و جلسات متعددی نیز با مدعوین ، مراجعین و مخاطبین برگزار شد و خوشبختانه استقبال خوبی صورت گرفت. در همین راستا، برنامه‌ریزی برای تعمیق ارتباط با بازار هدف در حال انجام است که بعد از نمایشگاه همکاران ما در رایورز روند اجرایی سازی آن را پیش خواهند گرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-10-31 20:03

افزودن دیدگاه جدید