کد مطلب: 

17480

حضور مستقیم "اپل" در ایران میسر می‎شود؟

حضور مستقیم "اپل" در ایران میسر می‎شود؟

بر اساس گزارشی که ۲۹ اکتبر در وال استریت ژورنال منتشر شد (لینک)، به نظر میرسد نمایندگان اپل در لندن در حال مذاکره با توزیع کننده و واردکنندگان ایرانی است و امید می‎رود که آیفون در‌ آینده‎ی نزدیک به صورت رسمی و از سوی اپل در ایران توزیع شود.

 

به گزارش سیتنا، در این گزارش آمده که مقاماتی رسمی از سوی اپل با توزیع کنندگانی در ایران در خصوص توزیع رسمی محصولات تحت عنوان ‘نمایندگان فروش’ مذاکره کرده است.

در بخشی از مقاله وال استریت ژورنال آمده است: در این گفتگو که در کوپرتینو انجام شده اپل امکانات و قابلیت های شرکای ایرانی خود را برای فروش محصولات اپل تحت عنوان نمایندگی فروش مورد بررسی قرار داده است.  فعلا به جای باز شدن اپل استورها در ایران، محصولات این شرکت در ایران از طریق این نماینده ها به فروش می رسد. مدلی که اپل پیش از این در کشورهایی در اروپا و آسیا برای فروش محصولاتش پیاده کرده است.

پیش از این در 30 می 2013 برابر 9 خرداد 1392 دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا مجوز عمومی D را برای ایران صادر کرده بود. با توجه به این مجوز صادرات نرم افزار، سخت افزارهای مشخص و سرویس‌های خاص به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم از آمریکا و یا هر جای دیگر به ایران برای استفاده افراد عادی در ایران بلامانع است. در این زمینه بعضی از محصولات اپل نیز جای می گیرند.

برداشتن محدودیت های مذکور که به واسطه تحریم ایران اعمال شده بودند می تواند برای اپل فرصتی مناسب باشد که با اعطای نمایندگی فروش به توزیع کنندگان ایرانی محصولات خود را در یکی از بهترین بازارهای خاورمیانه بفروشد.

 

گفتنی است؛ بتازگی، شرکت وقایع گستر فارس به عنوان وارد کننده و توزیع کننده‎ی رسمی محصولات اپل به ارائه‎ی محصولات اپل در ایران روی آورده است؛ اگرچه این ادعا با انتقاداتی همراه بوده است.

 

در نهایت امید می‎رود با ارائه‎ی مستقیم و رسمی محصولات اپل در ایران، امکان پشتیبانی و ارائه‎ی خدمات پس از فروش محصولات این شرکت در ایران فراهم شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-10-30 20:22

افزودن دیدگاه جدید