کد مطلب: 

17475

فتح‌الله‌زاده: حق پخش اینترنتی بازی‎ها را 35 میلیارد و تلویزیونی را 200 میلیارد می‌خرم

فتح‌الله‌زاده: حق پخش اینترنتی بازی‎ها را 35 میلیارد و تلویزیونی را 200 میلیارد می‌خرم

در روزهایی که به نظر می‌ رسد فدراسیون فوتبال از همکاری صداوسیما برای خرید حق پخش ناامید شده است، مدیران این فدراسیون دست به دامن مجلس شده‌اند تا آنها برای حق پخش برای صداوسیما ردیف بودجه تعیین کنند.

به گزارش سیتنا، با توجه به اینکه الان وسط سال 93 است و بودجه در اول سال مشخص می‌ شود خیلی بعید است که مدیران فدراسیون فوتبال بتوانند نقشه شان را عملی کنند.

 

با این حال علی فتح‌الله‌زاده گفت که دولت می‌ تواند به صداوسیما پول قرض دهد و در آخر سال این پول را از آنها بگیرد:

 

صداوسیما می‌ تواند از دولت پول قرض بگیرد

 

این موضوع که الان فدراسیون نمی‌ تواند از مجلس درخواست بودجه برای حق پخش کند درست است اما یک کار می‌ شود کرد، می‌ شود پولی را دولت به صداوسیما قرض بدهد و بعد از آن در پایان سال که بودجه صداوسیما مشخص شد آنها این پول را به دولت پس بدهند. فکر می‌ کنم این منطقی باشد و با این روش مشکل فوتبال حل شود.

 

صداوسیما پالس مثبت فرستاده است

 

همین که روز گذشته مدیران فدراسیون فوتبال و باشگاه ها با آقای ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما جلسه گذاشته اند این خودش مثبت است، ظاهرا در این جلسه آقای ضرغامی گفته که قبول دارد که حق پخش، حق فوتبال است. همین مساله مثبتی است.

 

اختلاف صداوسیما و فدراسیون فوتبال زیاد نیست

 

من فکر می‌ کنم این موضوع حل می‌ شود چون اختلاف صداوسیما و فدراسیون فوتبال خیلی زیاد نیست. صداوسیما حاضر شده 25میلیارد به فدراسیون بدهد و فدراسیون هم فکر می‌ کند روی رقم 60میلیارد با صداوسیما توافق کند. این موضوعی است که کسانی که در راس کار هستند باید آن را عملی کنند. فکر نمی‌ کنم این مساله خیلی چیز حادی باشد.

 

حق پخش داده نشود فوتبال ما آماتور می‌ شود

 

صداوسیما باید دست از مواضعش بردارد و حاضر شود با فدراسیون فوتبال توافق کند، اگر این اتفاق نیفتد فوتبال آماتور می‌ شود. صداوسیما برای خوشحالی مردم است، اگر سریالی ساخته می‌ شود برای این است که مردم خوشحال شوند. دلیل دیگری ندارد و فوتبال هم برای همین موضوع است ما نباید با خودرایی مردم را ناراحت کنیم.

 

شبکه های خارجی فوتبال های ما را می‌ خرند

 

اینکه علی کفاشیان ادعا کرده که یک شبکه ایتالیایی خواهان خرید حق پخش ما شده است، به نظر من درست است. خود من 20 سال پیش می‌ خواستم بازی های استقلال را به یک شبکه آلمانی بفروشم که البته نشد. مدارک آن هم موجود است و هر وقت که خواستند می‌ توانم ارائه کنم. اینکه می‌گویند فوتبال ایران بی کیفیت است و کسی آن را نمی‌ خرد، یک جواب دارد همین لیگ بی کیفیت را مردم می‌ بینند. پس حتما حق پخش آن قیمتی است.

 

پخش اینترنتی بازی ها را 35 میلیارد می‌ خرم

 

پخش اینترنتی بازی ها را من خودم 35 میلیارد می‌ خرم، این رقم برای شروع است ولی کار که راه بیافتد حاضرم بیشتر هم پول بدهم. در قانون اساسی آمده که کسی نمی‌ تواند شبکه تصویری داشته باشد ولی کسی در مورد اینترنت قانونی نگذاشته است. من بازی ها را از طریق یک سایت پخش می‌ کنم و مردم هم پول می‌ دهند تا بتوانند بازی تیم محبوبشان را ببینند.

 

شبکه بدهند 200 میلیارد پول می‌ دهم

 

من چند وقت پیش با مدیران صداوسیما جلسه داشتم و به آنها گفتم اگر یک شبکه در اختیار من قرار بدهند حاضرم برای حق پخش تلویزیونی بازی های لیگ 200 میلیارد پرداخت کنم. مطمئن باشید خیلی بیشتر از این هزینه را درمی آورم چون فوتبال ما گنجایش زیادی دارد.
منبع: ورزش سه

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-10-30 08:42

دیدگاه‌ها

تصویر منتقد
... بی رحم، کم تو فوتبال می خورید، حالا می خواهید با این حق پخش خون ملت بیشتر تو شیشه کنید، پولی که باید صرف رفاه مردم شود صرف پر کردن وقت تلوزیون با توپ بازی چند تا بی غیرت می شه.
ارسال شده توسط منتقد در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید