کد مطلب: 

174602

«حسین قندی» درگذشت

حسین قندی، استاد برجسته ارتباطات و روزنامه‌نگاری در سن 64 سالگی دار فانی را وداع گفت.
«حسین قندی» درگذشت

به گزارش سیتنا، حسین قندی، یکی از تاثیرگذارترین استادان روزنامه‌نگاری کشور در سه دهه گذشته بود که از حدود دو هفته قبل به عارضه سکته مغزی دچار شد و از شامگاه 24 فروردین‌ماه نیز به کما رفت. سرانجام عصر امروز، پنجشنبه سوم ادریبهشت این استاد روزنامه‌نگاری دیده از جهان بست.

حسن نمکدوست مرگ حسین قندی را در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، تایید کرد.

مجید رضاییان استاد ارتباطات نیز به خبرنگار ایسنا، گفت: حدود یکی دو ساعت پیش استاد قندی بر اثر ایست قلبی در بیمارستان درگذشت.

او اعلام کرد: مراسم خاکسپاری استاد متعاقبا اعلام می‌شود.

حسین قندی متولد اسفند 1330 در سبزوار و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بین‌الملل از آمریکاست که از اوایل دهه‌ی 50 تا اوایل دهه 90 نزدیک به 40 سال فعالیت و تدریس روزنامه‌نگاری را در کارنامه خود دارد.

وی علاوه بر سال‌ها تدریس علوم ارتباطات در دانشگاه علامه طباطبایی و آموزش صدها خبرنگار و روزنامه‌نگار شاغل در روابط عمومی‌ها و رسانه‌های کشور، در حوزه خبر جراید کثیرالانتشار نظیر کیهان، ابرار، اخبار، انتخاب و جام جم مسئولیت داشته و به خاطر تسلط و نوآوری‌های ویژه در این زمینه به «سلطان تیتر» شهرت پیدا کرد.

از استاد حسین قندی تألیفات متعددی چاپ و منتشر شده که کتب تخصصی «روزنامه نگاری نوین»، «مقاله نویسی در مطبوعات» «روزنامه نگاری تخصصی» و «تخیل در روزنامه‌نگاری» از مهم ترین آنهاست.

استاد حسین قندی پس از آن‌که در دولت گذشته از تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی محروم شد، نزدیک به پنج سال به دلیل ابتلاء به بیماری نادر مغزی «هزار علت»، حافظه خود را از دست داد و در کنار خانواده ضمن پیگیری درمان خود، با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-04-24 00:02

افزودن دیدگاه جدید