کد مطلب: 

174562
مردم قربانی سودجویی‌های ایرانسل؛

پیگیری تخلف ایرانسل در نحوه‌ی فروش بسته‌های اینترنت از رگولاتوری

در حالی که وزیر ارتباطات دستور پیگیری تخلف ایرانسل در عدم اعلام اتمام بسته های اینترنتی را داده است، رییس کمیته ارتباطات مجلس هم بی اطلاعی مشترکین ایرانسل از پایان بسته های اینترنتی را یک تخلف آشکار دانسته و می‌گوید که ما این موضوع را تا حصول نتیجه از طریق سازمان تنظیم مقررات پیگیری خواهیم کرد.
پیگیری تخلف ایرانسل در نحوه‌ی فروش بسته‌های اینترنت از رگولاتوری

به گزارش سیتنا، در چند وقت اخیر بسیاری از کاربران بسته های اینترنتی ایرانسل به این مشکل برخورد کرده اند که پس از پایان بسته های اینترنتی خود پیامکی برای اطلاع رسانی در مورد اتمام بسته برایشان ارسال نشده و از این موضوع بی خبر می مانند.

بدین ترتیب پس از اتمام، استفاده دیتای کاربران، به صورت خودکار وارد مصرف آزاد اینترنتی شده و با تعرفه آزاد محاسبه می شود  که این موضوع سبب اتمام سریع شارژ حساب مشترکان اعتباری و افزایش غیر متعارف قبض کاربران دائمی می گردد.

این موضوع سبب افزایش شکایات برخی ازمشترکان اپراتور دوم، مخصوصا کاربران شبکه های ۳G و ۴G گشته و باعث وارد آمدن زیان های مالی به آنها شده است. ایرانسل در پاسخ به این موضوع چندین روش مبتنی بر کدهای دستوری برای این منظور پیش‌بینی کرده است؛ اما ادامه نارضایتی مشترکان از این روند نشان می‌دهد دیگر روش‌های اطلاع‌رسانی مانند روش ساده پیامکی، رضایت مشترک را تامین نکرده است.

این اپراتور یکبار پیش از این نیز وعده داد بود که «علاوه بر روش‌های موجود، سرویس مضاعف اعلام پیامکی پایان اعتبار بسته را نیز به بخش اعظم مشترکان خود عرضه کرده و برای باقی مشترکان نیز به زودی فعال خواهد کرد.»، اما خبری از این طرح نیست.

به این ترتیب با ادامه این روند و اعتراض مشترکان، مسئولان مقررات گذار برای حل موضوع ورود کرده‌اند.
صادق عباسی شاهکوه معاون بررسی‌های فنی و اقتصادی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ورود رگولاتوری به این موضوع خبر داده و گفته با توجه به گزارش‌های دریافت شده از سوی مشترکان مبنی بر اعلام نشدن اتمام بسته‌های اینترنت شرکت ایرانسل در زمان پایان مهلت و حجم بسته و متضرر شدن مشترکان از این بابت، بررسی موضوع برای یافتن راه‌حل در دستور کار قرار گرفته است. با توجه به اینکه این شیوه عمل خسارت‌های مالی برای مشترکان ایجاد می‌کند، برای جلوگیری از آن، باید دستورالعمل مشخص و یکپارچه‌ای برای اطلاع‌رسانی دقیق درباره پایان بسته‌ها تدوین شود.

از سوی دیگررمضانعلی ­سبحانی فر رییس کمیته ارتباطات مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به زیان مشترکان ایرانسل از عدم اعلام پایان بسته‌های اینترنتی، گفت: مشترکین اپراتورهای تلفن همراه، باید از میزان مصرف و باقی مانده بسته های اینترنتی مطلع باشند و شرکت ایرانسل نیز وظیفه اطلاع رسانی بابت پایان بسته از طریق پیامک را دارد.

نماینده مردم سبزوار، جفتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی از عدم اطلاع رسانی شرکت ایرانسل بابت پایان حجم بسته های اینترنتی انتقاد کرد و افزود: عدم اطلاع رسانی در این زمینه تخلف بوده و شرکت ایرانسل باید به نحوی نسبت به اصلاح روند اقدام کند.

وی تصریح کرد: مردم باید به نحوی از پایان بسته های اینترنتی خود مطلع شوند، پس از آن می توانند با میل شخصی خود از حجم آزاد استفاده کرده یا مجددا بسته های اینترنتی را خریداری کنند، اما بی اطلاعی مشترکین یک تخلف آشکار است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین وعده داد که این موضوع را تا حصول نتیجه از طریق سازمان تنظیم مقررات پیگیری کند و گفت: عدم اطلاع مردم از میزان مصرف و حجم باقی مانده باعث زیان آنها و سود اپراتورها خواهد شد.

به گفته رییس کمیته ارتباطات مجلس در صورت محرز شدن تخلفات با شرکت مذکور برخورد خواهد شد تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

شایان ذکر است که وزیر ارتباطات هم دستور پیگیری تخلف ایرانسل را به رئیس سازمان تنظیم مقررات داده است.

پایان پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-04-23 16:38

دیدگاه‌ها

تصویر جمشیدشکوری
سلام من یه سیم کارت از سایت ایرانسیل خریداری کردم حواله رو پرداخت کردم بعداز 13 روز سیم کارت بدستمان رسید ولی فعال نیست نمایندگیهای ایرانسیل هم نمیدونن چکار کنن
ارسال شده توسط جمشیدشکوری در 26 فروردين 96 - 19:18

افزودن دیدگاه جدید