کد مطلب: 

174561
رییس هیات مدیره شاتل، ادعا کرد:

ارسال 13 میلیارد پیغام روزانه روی لاین/ درآمد چهار میلیارد دلاری یوتیوب در سال 2014

رییس هیات مدیره گروه شرکت‌های شاتل اعلام کرد: آمارها نشان می‌دهد وقتی سرعت شبکه و سرعت لایه دسترسی افزایش می‌یابد، میزان مصرف نیز به صورت چشمگیری افزایش می‌یابد به طوری که از زمان مهاجرت از نسل دوم تلفن همراه به نسل سوم، میزان ترافیک تبادل دیتا دو برابر شده است و این عدد کمابیش در تمام کشورها تکرار شده است.
ارسال 13 میلیارد پیغام روزانه روی لاین/ درآمد چهار میلیارد دلاری یوتیوب در سال 2014

به گزارش سیتنا، محمدحسن شانه‌ساززاده در گردهمایی سالیانه گروه شرکت‌های شاتل در سال 94 با اشاره به افزایش تعداد کاربران اینترنت در دنیا به سه میلیارد مشترک، گفت: پیش‌بینی می‌شود طی پنج سال آینده تعداد کاربران به 7.6 میلیارد نفر افزایش یابد به طوری که با افزایش 3.5 میلیارد کاربر جدید، آنچه در 22 سال گذشته اتفاق افتاده، به همان اندازه از لحاظ کمیت کاربرها در پنج سال آینده اتفاق خواهد افتاد.

به گفته شانه‌ساززاده، آمارها نشان می‌دهد وقتی سرعت شبکه و سرعت لایه دسترسی افزایش می‌یابد، میزان مصرف نیز به صورت چشمگیری افزایش می‌یابد به طوری که از زمان مهاجرت از نسل دوم تلفن همراه به نسل سوم، میزان ترافیک تبادل دیتا دو برابر شده است و این عدد کمابیش در تمام کشورها تکرار شده است.

وی با اشاره به 10 سرویس‌دهنده برتر محتوای روی اینترنت، افزود: سرویس ویدیویی Netflix با در اختیار داشتن 33 درصد محتوا در صدر قرار دارد و پس از آن یوتیوب با نزدیک به 15 درصد قرار دارد.

موسس شاتل گفت: آمارها نشان می‌دهد نزدیک به 60 درصد محتوای اینترنت را ویدیو تشکیل می‌دهد و روند رشد به سمت ویدیو خواهد بود و از سهم 15 درصدی محتوای تولید شده روی شبکه‌های اجتماعی، 15 درصد به محتوای ویدیویی اختصاص دارد.

وی افزود: در سال 2014 میزان محتوا کمتر از پنج اگزابایت بود و در سال 2020 بخش ویدیو با افزایش 10 برابری، کل حجم محتوا را به 25 اگزابایت افزایش خواهد داد.

به گفته شانه‌ساززاده، این درحالی است که تمامی بخش‌های محتوایی به یک میزان رشد یافته‌اند اما میزان رشد ویدیو 10 برابر شده است.

وی گفت: بر اساس همین رویکرد، درآمد یوتیوب در سال 2014 نزدیک به چهار میلیارد دلار برآورد شده و تخمین زده شده در هر دقیقه نزدیک به 300 ساعت ویدیو روی این سایت آپلود می‌شود و روزانه چهار میلیارد ویدیو تماشا می‌شود. این درحالی است که از سه میلیون کاربر اینترنت در دنیا، یک میلیارد نفر مشترک یوتیوب هستند.

شانه‌ساززاده با اشاره به رشد شبکه‌های اجتماعی، به ارایه آمارهای منتشر شده درباره شبکه لاین پرداخت و افزود: تاکنون 803 میلیون بار اپلیکیشن این شرکت دانلود شده و 13 میلیارد ارسال پیغام روزانه روی آن تبادل می‌شود و از 1.8 میلیارد استیکر برخوردار است.

وی با اشاره به بازار قابل توجه استیکرها ادامه داد: لاین حدود 270 هزار طراح استیکر دارد و درآمد ماهیانه آن از فروش استیکر ماهی پنج میلیون دلار است و در شش ماه گذشته نیز 30 میلیون دلار درآمد داشته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-04-23 15:55

افزودن دیدگاه جدید