کد مطلب: 

174463

سه شهر میزبان استارتاپ ویکند می‌شوند

نخستین هفته اردیبهشت‌ماه در حالی به پایان خود نزدیک می‌شود که برگزاری سه رویداد استارتاپ ویکند در کرج، اسلامشهر و نیشابور آغاز شده است.
سه شهر میزبان استارتاپ ویکند می‌شوند

به گزارش سیتنا، نخستین هفته اردیبهشت‌ماه در حالی به پایان خود نزدیک می‌شود که برگزاری سه رویداد استارتاپ ویکند در کرج، اسلامشهر و نیشابور آغاز شده است. در این میان، علاقه‌مندان در نیشابور به‌قدری بودند که ظرفیت پذیرش مخاطب در این شهر را تکمیل کرده‌اند. این اتفاق را می‌توان نشان از تحول بزرگی در دیدگاه شهرهای ایران نسبت به استارتاپ ویکند خواند.

بر اساس این گزارش، رویدادهای استارتاپ ویکند تحت عنوان طرح صد در صدی، با حمایت معاونت علمی و از سوی مرکز شتاب‌دهی و نوآوری، از تیرماه 93 فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. طی این طرح قرار است در مدت سه سال، 100 رویداد استارتاپ ویکند با هدف کارآفرینی برگزار شود.

در سال 93، مرکز شتابدهی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانست از برگزاری 27 رویداد استارتاپ ویکند حمایت کند. رویدادهایی که در شهرهای گوناگون ایران برگزار و در بسیاری از موارد با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

در این میان گاهی از برگزارکنندگان استارتاپ ویکندها شنیده می‌شد که این رویداد همچنان نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و برخی از جوانان، مردم و مسوولان هنوز با ماهیت این رویداد، هدف و تأثیر آن آشنایی ندارند که با تلاش‌های صورت گرفته شاید بتوان گفت، رویداد استارتاپ ویکند جایگاه خود را پیدا کرده است.

شاهد این موضوع نیز اتفاقی است که امروز در نیشابور به وقوع پیوست. رویداد استارتاپ ویکند شهر نیشابور که همزمان با کرج و اسلامشهر، دوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده، در حالی برگزار می‌شود که از روز گذشته ظرفیت برای ثبت‌نام علاقه‌مندان پرشده است.

تعداد شرکت‌کنندگان رویداد استارتاپ ویکند 100 نفر است که طی گروه‌های 10 نفره به فعالیت می‌پردازند. اما در برخی موارد مسوولان برگزاری با توجه به استقبال صورت گرفته، به‌اضافه شدن چند علاقه‌مند بیشتر از این تعداد هم تن داده‌اند.

اما در این مورد استقبال به حدی بود که از علاقه‌مندان تقاضا شد اطلاعات خود را ارسال کنند تا در صورت تمایل در استارتاپ ویکند بعدی نیشابور از آن‌ها برای شرکت در این رویداد دعوت به عمل آید.

دومین دوره رویدادهای استارتاپ ویکند، از دوم تا چهارم اردیبهشت‌ماه در شهرهای نیشابور (دانشکده هنر دانشگاه نیشابور)، کرج (باشگاه میلاد شهرداری کرج) و اسلامشهر ( دانشگاه آزاد اسلامی اسلامشهر) برگزار می‌شود.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-04-23 00:49

افزودن دیدگاه جدید