کد مطلب: 

174339
عضو مجلس خبرگان رهبری:

مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه فضای مجازی جدی گرفته شود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه اینترنت باید محقق شود و تلاش برای تحقق مطالبات رهبرمعظم انقلاب در زمینه اینترنت یک وظیفه همگانی است.
مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه فضای مجازی جدی گرفته شود

به گزارش سیتنا، آیت‌الله ابراهیم امینی در مهرماه 93 و در نشست هم‌اندیشی مبلغان نخبه فضای مجازی تهدیدها و فرصت‌ها، مباحثی در خصوص دغدغه‌های پیرامون فضای مطرح فرمودند که به جهت اهمیت موضوع بخشی از سخنان وی، بار دیگر مرور می‌شود:

وی با اشاره اهمیت فضای مجازی، تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی با حساسیت زیادی به فضای مجازی توجه کرده و در این راستا استفاده افراد متخصص قابل‌تقدیر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت استفاده از فضای مجازی در زندگی مردم، تصریح کرد: اینترنت در شرایط کنونی یکی از اولویت‌های مهم زندگی افراد است، البته حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و عامه مردم نیز نمی‌توانند ادعا کنند که بی‌نیاز از استفاده از اینترنت هستند.

امام‌جمعه موقت قم بابیان اهمیت پرداختن به مشکلات اینترنت، عنوان کرد: در حال حاضر باید آسیب‌های فضای مجازی را به مردم بیان کرد و در کنار آن نیز فرصت‌های اینترنت را به مردم اطلاع داد تا آن‌ها حق انتخاب استفاده از این فضا را داشته باشند.

وی با تأکید به مطالعه طرح این نشست، گفت: باید ظرفیت مخاطبان را شناسایی کرد و متوجه شد که آن‌ها به چه چیزی احتیاج دارند و بیشتر دنبال چه چیزی هستند باید برنامه‌ریزی‌هایی زیادی در این زمینه انجام داد که با مشکل مواجه نشویم.

آیت‌الله امینی با اشاره به اهمیت شناخت دنیای مجازی، اظهار کرد: نخست باید ماهیت اینترنت و گستره اینترنت را نیز شناسایی کرد، زیرا دنیای مجازی مانند اقیانوسی است که بیش از میلیاردها نفر در آن غرق‌شده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شناسایی عوامل مسلط بر فضای مجازی در خارج از کشور، افزود: باید عواملی را که بیرون از کشور بر فضای مجازی تسلط دارند را شناسایی کرد تا با ماهیت و اهداف پشت پرده آن‌ها را نیز شناسایی کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سرچ در دنیای مجازی، تصریح کرد: سیستم جستجو به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که با ثبت مطالب در دنیای مجازی به هویت وزندگی خصوصی افراد نیز دسترسی پیدا می‌کنیم.

امام‌جمعه موقت قم با اشاره به ساخت سایت‌های متعدد، تاکید کرد: باید نیازسنجی و مخاطب شناسی کرد و بر اساس آن اقدام به ساخت سایت کرد، اگر یک سایت قوی و خوب ساخته شود بهتر است از ساخت هزاران سایت ضعیف.

‌آیت‌الله امینی با اشاره به استفاده از ظرفیت افراد مسلط به دنیای مجازی برای فرهنگ‌سازی اجتماعی، اظهار کرد: با نظارت افراد متخصص می‌توان کاری کرد که جوانان راغب به استفاده از سایت‌های و فضای های خوب شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور پر رنگ اینترنت در زندگی افراد، افزود: ما در شرایط زندگی می‌کنیم که امکان بازگشت به عقب وجود ندارد، بنابراین مطالبه ما از مسئولان حوزه ارتباطات این است که اینترنت پاک را تولید کنید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش برای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه اینترنت باید محقق شود و همه وظیفه دارند که برای تحقق این مسئله را تلاش کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-04-22 01:47

افزودن دیدگاه جدید