کد مطلب: 

174335
خبرگزاری فارس، مدعی شد:

ملاقات جنجالی "نصرالله جهانگرد" با هیات تجار آمریکایی در تهران!

خبرگزاری فارس با انتشار گزارشی ادعا کرد: "نصرالله جهانگرد؛ شخصی که برخی وی را نفر اصلی وزارت ارتباطات بعد از واعظی معرفی می کنند، یکی از چهره های اصلی دیدار کننده با هیات تجار آمریکایی بوده است؛ هیاتی که ظاهرا طرف ایرانی بیشتر مایل بوده که محتوای دیدار را محرمانه نگه دارد".
ملاقات جنجالی "نصرالله جهانگرد" با هیات تجار آمریکایی در تهران!

به گزارش سیتنا (citna.ir)، "نیویورک تایمز از سفر یک هیات تجاری آمریکایی به ایران و برگزاری یک جشن در رستوران «الف» در منطقه الهیه تهران خبر داد؛ سفری که یک سازمان آمریکایی با عنوان رسمی «سازمان جوان» که در زمینه کارآفرینی فعالیت دارد، بانی آن بوده است".

در همین راستا، خبرگزاری فارس در گزارشی تحلیلی درباره‌ی سفر این هیات به ایران نوشت:

"سفر یک هیات آمریکایی به ایران به خودی خود می تواند جنجالی و حاشیه‌برانگیز باشد و شاید برای همین است که همه اعضای هیات و حتی مسئولان ایرانی که با آنها ملاقات کرده اند بر یک چیز تاکید دارند «سفر بدون هیاهوی رسانه‌ای باشد»."

"شاید یکی از مهم ترین سوالاتی در که در کنار سفر هیات آمریکایی به ایران ایجاد می شود این باشد که این تجار آمریکایی تبار با چه کسانی دیدار کرده اند؟ دیدار و استقبالی که آمریکایی های با ذوق زدگی آن را روایت می کنند‌".

"ند لامونت که نیویورک تایمز وی را یک متخصص و سرمایه گذار در زمینه دیجیتال و البته سیاستمدار سابق معرفی می کند، دیدارهای هیات در رستوران مجلل در منطقه الهیه را اینگونه روایت می کند‌: «روز پنجشنبه در رستورانی لوکس در تهران، کوروش رزاقی، مشاور برجسته اقتصادی در ایران و دیگر سخنرانان در مورد پتانسیل اقتصاد ایران برای سرمایه‌گذاران آمریکایی سخن گفتند. «نصرالله جهانگرد»، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، برای مخاطبان در مورد ظرفیت‌های ایران صحبت کرد. جهانگرد به زبان انگلیسی گفت: «از جمعیت ٨٠ میلیونی ایران ۴٠ میلیون نفر از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند و شبکه‌های ٣G و ۴G به سرعت در ایران در حال توسعه است»."

"نصرالله جهانگرد؛ شخصی که برخی وی را نفر اصلی وزارت ارتباطات بعد از واعظی معرفی می کنند، یکی از چهره های اصلی دیدار کننده با هیات تجار آمریکایی بوده است؛ هیاتی که ظاهرا طرف ایرانی بیشتر مایل بوده که محتوای دیدار را محرمانه نگه دارد".

"این بار نیز حضور این هیات آمریکایی در تهران که برخی اعضای آن مانند لامونت دارای گرایش های شدید به رژیم صهیونیستی هستند سوالات جدی را ایجاد و در این میان دیدار معاون یکی وزیران دولت با این هیات، سفر آنرا به تهران قابل تامل تر می کند".

"در این میان نکته قابل تامل این است که چرا هم آمریکایی های حاضر در این هیات و هم مقامات دیدار کننده با آنها اصرار دارند که هویت و اهداف برنامه شان رسانه ای نشود؛ سوال اینجاست که اگر قرار است هیات آمریکایی بررسی آغاز روابط تجاری میان دو کشور را در دستور کار قرار دهد، چرا سعی می کند مخفیانه این تحرکات را انجام دهد".

سیتنا اضافه می‌کند؛ در صورت صحت این خبر، فارغ از اصل این ملاقات که طبیعتا نهادهای مسوول در جریان چنین سفر و دیدارهایی می‌باشند و گذشته از مباحث مطرح شده در خلال این دیدارها، آیا بهتر نبود مقامات عالی رتبه در وزارت ارتباطات که در حین این سفر ترتیب برگزاری چنین ملاقاتی را داده‌اند، بجای مخفی کاری، پیش از آنکه خبر این دیدار توسط رسانه‌های غربی (نیویورک تایمز، بی بی سی و ...) منتشر شود، رسانه‌های داخلی و مردم را محرم دانسته و هدف از برگزاری چنین دیدار و منافع احتمالی برای بخش ICT را اطلاع رسانی می‌کردند؟!

انتهای پیام

http://www.citna.ir

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-04-21 23:59

دیدگاه‌ها

تصویر حسینی
سلام شما که جرعت و شهامت انتشار مطالب انتقادی از برخی رجال پیر و فرتوت ارتباطات را ندارید و سانسور می کنید مطالب را, ببندید سایت خود را!!! اگر مرد میدان غیرت و شهامت نیستید سانسور کنید تا اثبات کنید!!
ارسال شده توسط حسینی در 03 ارديبهشت 94 - 09:49
تصویر حسین
لازمه جهانگردی تماس دوستانه با جهانگردان است بخصوص اگر مثلا ... باشند این را بگذارید کنار مشاورت بین الملل که ... شرکتها برای توسعه وزارت باشد خب این هم کنار شعار ... که می خواهد از تولید و بخش خصوصی حمایت کند!! داستان چراغعلی و زلفعلی است! نیست؟؟؟
ارسال شده توسط حسین در 02 ارديبهشت 94 - 07:35

افزودن دیدگاه جدید