کد مطلب: 

174277
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، مطرح کرد:

تلاش برای تولید ثروت در حوزه فرهنگ با بهره‌مندی از فناوری‌های نرم و هویت‌ساز

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، درباره برنامه‌های جاری این ستاد گفت: به‌دنبال این هستیم که بتوانیم از فرهنگ، درآمد، ثروت و اشتغال استخراج کنیم.
تلاش برای تولید ثروت در حوزه فرهنگ با بهره‌مندی از فناوری‌های نرم و هویت‌ساز

به گزارش سیتنا، سید محمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی درمورد فعالیت‌های این ستاد، اظهار کرد: وجه اصلی فعالیت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز این است که بتوانیم از فرهنگ، درآمد، ثروت و اشتغال استخراج کنیم.

او در توضیح بیشتر فعالیت‌های این ستاد، افزود: ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی که به عبارتی و در برخی مواقع، تحت عنوان ستاد فناوری‌های نرم و فرهنگی هم از آن یاد می‌شود، با توجه به سابقه‌ای که در نقشه جامع علمی کشور داشته است، رویکرد اصلی خود طی یک سال آینده را بر مبنای اقتصاد فرهنگ و موضوع مهم ایجاد درآمد و ثروت از حوزه فرهنگ بنا کرده است.

سجادی نیری، افزود: این مساله که بتوانیم از فرهنگ، درآمد، ثروت و اشتغال استخراج کنیم، مساله بسیار مهمی است؛ بر همین مبنا، با توجه به سیاست‌هایی که دکتر ستاری در یک سال گذشته در تمامی ستادهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داشته‌اند، وجه اصلی فعالیت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز نیز همین است.

او با اشاره به عنوان ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، ادامه داد: با توجه به این‌که ستاد یاد شده، عنوان نرم و هویت‌ساز را همراه خود دارد، طبیعی است فعالیت‌هایی از جنس فناوری‌های نرم را در دستور کار قرار دهد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، منظور از فناوری‌های نرم را استفاده از ابزارهایی خواند که با آن‌ها می‌شود رفتارهایی را در کشور و در سطح عموم مردم اجرا و عملی کرد.

او، هویت‌سازی را یکی از موضوعات اصلی خواند و افزود: همه این‌ موضوعات ریشه در مسائل فرهنگی دارد؛ کما این‌که یکی از وظایف‌ ما هم همین موضوع مهم فناوری فرهنگی است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، در خصوص مخاطبان این ستاد، گفت: در حوزه فناوری نرم و هویت‌ساز، مخاطبان ما به نسبت دیگر ستادها بیشتر و متعددتر هستند، اما قرار نیست ستاد نرم و هویت‌ساز با عموم مردم به صورت مستقیم تعامل داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که، طرف مقابل ما مجموعه‌هایی هستند که اتفاقاً تعامل آن‌ها به طور مستقیم با مردم است، ادامه داد: به عنوان نمونه اگر با مجموعه انیمیشن سازها در کشور طرف هستیم، مخاطب آنان مردم هستند. یا در حوزه‌های سینما، صنایع‌دستی، فرش، گردشگری و ... نیز اوضاع از همین قرار است.

وی در توضیح بیشتر این موضوع، گفت: نکته مورد نظر این است که لایه بعد مخاطبان ما، مردم هستند و این‌که در آن سطح، مخاطبان بیشتری داریم. مثلاً اگر به حوزه فرهنگ و هویت‌ساز بپردازیم، ذی‌نفعان آن همان مخاطبان متعدد هستند که به طبع این موضوع، فرصت و محدودیت‌هایی را برای ما ایجاد می‌کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی افزود: بالطبع نیاز است تعامل ما چه با ذی‌نفعان و ذی‌مدخلان و چه با مخاطبان بیش از سایر حوزه‌ها باشد که انشالله این اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-04-21 16:03

افزودن دیدگاه جدید