کد مطلب: 

17417

قانون‎مندی "رایتل" در ارائه‎ی اینترنت پرسرعت به کاربران!

قانون‎مندی "رایتل" در ارائه‎ی اینترنت پرسرعت به کاربران!

اگرچه حداکثر سرعت مجاز و قانونی برای دسترسی کاربران به اینترنت پرسرعت باید توسط شورای عالی فضای مجازی اعلام شود، ولی در حال حاضر و ظاهرا به استناد آخرین مصوبه‎ی شورای عالی انقلاب فرهنگی، باید اینترنت پرسرعت با حدود قانونی به کاربران ارائه ‎شود.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، ارائه‎دهندگان اینترنت پرسرعت خانگی، اینترنت با سرعت‎های متنوع 128، 256، 512 و 1024 کیلو بیت بر ثانیه را بدون محدودیت به کاربران ارائه می‎دهند؛ اگرچه برخی از PAPها نیز به کاربرانی که امکان پرداخت هزینه‎ی بالاتری هم دارند، اینترنت با سرعت‎های بالاتر از یک مگا بیت بر ثانیه هم ارائه می‎دهند و از آنان مدارک خاصی را نیز طلب نمی‎کنند.

 

در همین حال و بر اساس دستورالعمل‎ها و ضوابط ابلاغی، اپراتورهای تلفن همراه از لحاظ قانونی اجازه ندارند اینترنت با سرعت بیش از 128 کیلو بیت بر ثانیه به مشترکین عادی ارائه دهند و ارائه‎ی سرعت‎های بالاتر به کاربران منوط به ارائه‎ی مدارکی دال بر استفاده‎ی حرفه‎ای از اینترنت سرعت بالاست.

 

رایتل به عنوان اولین اپراتور ارائه‎دهنده‎ی 3G در کشور نیز در راستای التزام به قانون‎، ارائه‎ی اینترنت بالاتر از سرعت 128 کیلو بیت بر ثانیه بر روی سیم‎کارت را با دریافت مدارک میسر می‎کند؛ اگرچه در این میان برخی اپراتورهای تلفن همراه نیز بدون توجه به ضوابط قانونی، اینترنت با سرعت بالاتر از حد مجاز را بدون دریافت مدارک از کاربران به عموم ارائه می‎دهند.

 

گفتنی است؛ اساتید دانشگاه، دانشجویان، وکلا، خبرنگاران و بازرگانان از جمله گروه‎هایی هستند که با بارگذاری مدارک در سایت رایتل، امکان دسترسی به اینترنت با سرعت بالاتر از سرعت پایه را خواهند داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-10-26 18:50

افزودن دیدگاه جدید