کد مطلب: 

174081

هتک حیثیت اینترنتی توسط دانشجوی کینه جو

دانشجوی کینه جو که با درج مطالب کذب در شبکه های اجتماعی مجازی با مشخصات یکی از کارکنان دانشگاه باعث هتک حیثیت وی شده بود توسط پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.
هتک حیثیت اینترنتی توسط دانشجوی کینه جو

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا ، سرهنگ سیدمحسن عرفانی رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: خانمی جوان که کارمند یکی از دانشگاه های شهر مشهد بود با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان، رسیدگی به شکایت خود مبنی بر انتشار مطالب کذب توسط فرد یا افرادی ناشناس در فضای سایبری را درخواست کرد.

وی ادامه داد: در بررسی اظهارات شاکی مشخص شد فردی ناشناس با ایجاد پروفایلی (پرونده) در شبکه اجتماعی لاین، مطالب کذب و غیر واقعی به نام شاکی انتشار داده و این امر موجب بوجود آمدن مشکلاتی برای وی شده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با شنیدن اظهارات شاکی، تحقیقات فنی خود را شروع کردند و با به دست آوردن ادله دیجیتالی موجود، فرد متخلف را که از دانشجویان محل کار شاکی بود شناسایی و وی را با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند.

عرفانی اضافه کرد: متهم 17 ساله در بازجوئی های به عمل آمده با مشاهده ادله موجود به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را از این کار، انتقام گیری از شاکی در پی برخورد قبلی برای انجام امور اداری عنوان کرده است.

وی با اشاره به معرفی متهم به مقام قضایی گفت: انتشار مطالب کذب و مزاحمت اینترنتی در فضای مجازی علاوه تحمل حبس، جزای نقدی را نیز در بر دارد.

رییس پلیس فتا خراسان رضوی با تاکید بر اینکه شبکه های اجتماعی حریم امن و خصوصی کاربران نیستند، گفت: کاربران نباید به افراد در فضای مجازی اعتماد کنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-04-18 18:07

افزودن دیدگاه جدید