کد مطلب: 

174031
دکتر واعظی در جمع نخبگان ICT استان گیلان:

دولت نه قصد تصدی گری دارد و نه قصد رقابت با بخش خصوصی/ بهبود کیفیت اینترنت در گرو گسترش زیرساخت‌ها و افزایش پهنای باند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پارک علم و فناوری رشت، گفت: دولت نه قصد تصدی گری دارد و نه قصد رقابت با بخش خصوصی، بلکه هدف دولت فراهم کردن بسترهای لازم برای بخش خصوصی است تا فعالیت خود را گسترش دهد.
دولت نه قصد تصدی گری دارد و نه قصد رقابت با بخش خصوصی/ بهبود کیفیت اینترنت در گرو گسترش زیرساخت‌ها و افزایش پهنای باند

به گزارش سیتنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست نخبگان و فعالان حوزه ICT استان گیلان، گفت: یکی از مهمترین برنامه ها و سیاستهای دولت تدبیر و امید واگذاری کارها به بخش خصوصی است

وی افزود: دولت نه قصد تصدی گری دارد و نه قصد رقابت با بخش خصوصی، بلکه هدف دولت فراهم کردن بسترهای لازم برای بخش خصوصی است تا فعالیت خود را گسترش دهد.

وی با اشاره به طرح حمایت زنجیره وار بخش خصوصی از یکدیگر، گفت: شرکتهای بزرگ و دارای سرمایه می توانند در کنار دولت با سپردن بخشی از کارهای خود به شرکتهای کوچکتر و نوپا یک زنجیره حمایتی را در یک استان و یا کشور ایجاد کنند که این موضوع به نفع هر سه طرف می باشد.

وزیر ارتباطات با اشاره به بخشی از برنامه های اصلی خود در ابتدای قرار گرفتن در این سمت، گفت: بنده به مجلس و همکارانم تاکید کردم که یکی از مهمترین اهداف وزارت ارتباطات در این دوره توجه ویژه به فعالان ICT و بخش خصوصی است تا بتوانیم در نهایت در زمینه تولید محتوا خودکفا شویم.

وی گفت: نهضت تولید محتوا بر اساس همین سیاست شکل گرفت که در آن هدف اصلی حمایت از فعالان، نخبگان، پژوهشگران، شرکتهای دانش بنیان و شرکتهای خصوصی حوزه ICT برای تولید نرم افزارها، برنامه های کاربردی و محتواست تا ضمن رونق کسب و کار این حوزه و شکل گیری رقابت سالم و سازنده، امکانات و فناوریهای لازم برای مردم فراهم شود.

واعظی با درآمدزا خواندن عرصه ICT گفت: تنوع محصولات و خدمات و جذابیت‌های موجود در حوزه ICT سبب شد تا همیشه فضا برای فعالیت بخش خصوصی و شرکتهای دانش بنیان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در کشور به لحاظ نرم افزاری پیشرفته هستیم، تصریح کرد: جوانان، فارغ التحصیلان و پژوهشگران این مرز و بوم از هوش و استعداد بالایی برخوردارند و این ویژگی ها بارز جوانان کشورمان موجب می شود که ما به لحاظ نرم افزاری مشکلی نداشته باشیم.

واعظی با اشاره به ضرورت توجه به گسترش زیرساخت‌ها، گفت: متاسفانه در چند سال گذشته در حوزه زیرساخت فعالیت و سرمایه گذاری چشمگیری نشده است.

وی افزود: برای تحقق شبکه ملی اطلاعات و بهبود کیفیت اینترنت نیاز مبرمی به گسترش زیرساختها و افزایش پهنای باند داشتیم که در این زمینه تا به امروز فعالیتهای چشمگیری صورت گرفت و پهنای باند دو برابر شد.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمانی پهنای باند نداشته باشد، قابل قبول نیست، تصریح کرد: در زمان حاضر، پهنای باند در گیلان هفت گیگا بایت است که می تواند به 32 گیگا بایت برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان به برنامه های گسترده در بخش زیرساخت ها اشاره و اظهار کرد: اپراتور چهارم پروژه بزرگی است که در پیش داریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-04-17 01:59

افزودن دیدگاه جدید