کد مطلب: 

173982
رئیس رگولاتوری، اعلام کرد:

بیش از 50 درصد شهر تهران دارای پوشش نسل 3 است

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، می‌گوید: توسعه نسل سوم و چهارم اپراتورها در تهران بر اساس مفاد الحاقیه موافقت نامه پروانه صورت گرفته و اپراتورها بر اساس تعهدات مندرج در الحاقیه اقدام کرده و توسعه شبکه تاکنون فراتر از تعهدات بوده است.
بیش از 50 درصد شهر تهران دارای پوشش نسل 3 است

به گزارش سیتنا، دکتر علی اصغر عمیدیان با تاکید بر ضرورت همکاری همه جانبه کلیه ذینفعان از جمله نهادها، سازمانها و شهرداریهای کشور در تامین فضای مورد نیاز ایجاد سایتها جهت ارائه خدمات نسل سوم و چهارم شبکه سیار، گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد شهر تهران دارای پوشش نسل 3 است که فراتر از تعهدات مندرج در الحاقیه می باشد.

وی با بیان این که الحاقیه موافقت نامه پروانه اپراتور اول در پایان اسفند ماه سال 93 ارائه شده است، افزود: در حال حاضر اپراتور اول نیز مطابق الحاقیه، توسعه شبکه را بر اساس مدل ارائه شده در دستور کار قرار داده بطوری که بر اساس مدل مذکور در پایان سال 94 اکثر نقاط شهری تهران تحت پوشش شبکه نسل سوم قرار خواهد گرفت.

وی در زمینه نسل پنجم موبایل نیز با اشاره به این که در سال 1393 در فرایند ارتقاء پروانه اپراتورهای تلفن همراه به نسل سوم و بالاتر این ظرفیت در پروانه ها ایجاد شد که توسعه­های آتی، با هماهنگی سازمان و کمیسیون مستقل از فناوری باشد، گفت: به این ترتیب ظرفیت استفاده از فناوری­های نسل پنجم تلفن همراه ایجاد شده اما این فناوری، در سطح دنیا هنوز در مرحله مطالعه و پژوهش است و بهره­برداری تجاری از آن هنوز صورت نپذیرفته است.

وی یکی از برنامه های سازمان در سال 1394 را مطالعه و پژوهش در خصوص این فناوری و ایجاد ظرفیت­های مقرراتی لازم برای استفاده از آن در توسعه­‌های آینده برشمرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-04-14 12:00

افزودن دیدگاه جدید