کد مطلب: 

17389

سلجوقی: ادغام شورای عالی IT در شورای عالی فضای مجازی، مغایر اصل 110 قانون اساسی است

سلجوقی: ادغام شورای عالی IT در شورای عالی فضای مجازی، مغایر اصل 110 قانون اساسی است

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفت: ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی، مغایر اصل 110 قانون اساسی است.

 

مهندس "خسرو سلجوقی" در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، درباره‌ی طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی، گفت: ظاهراً تا کنون این ادغام قطعی نشده است.

وی در ادامه با مغایر دانستن این ادغام بر اساس قوانین مصوب جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ادغام شورای عالی فضای مجازی در شورای عالی فناوری اطلاعات، مخالف اصل 110 قانون اساسی است و به نظر می‌رسد ادغامی در کار نباشد.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات در همین راستا خاطرنشان کرد: اگر مجلس بر ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات تاکید دارد باید به سمت حذف این شورا برود و یا اینکه شرح وظایفش را تغییر داده یا اصلاح کند.

به گزارش سیتنا، نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جلسه روز 27 مهرماه این کمیسیون، طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی و حذف ماده (4) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مورد بررسی قرار دادند که کلیات این طرح با 17 رای موافق و 7 رای مخالف نمایندگان عضو این کمیسیون، به تصویب رسید.

 

نمایندگان موافق این ادغام، ایجاد وحدت رویه در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها در حوزه‌ی فضای مجازی کشور را از جمله دلایل تصویب این طرح عنوان کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-10-25 08:50

افزودن دیدگاه جدید