کد مطلب: 

173768
وقتی فناوری به کمک خانواده های نگران می آید:

چگونه فرزندان و اعضای خانواده خود را ردیابی کنیم؟

در روزگار امروز که اخبار مربوط به بزهکاری های اجتماعی به وفور از رسانه های مختلف در دسترس شهروندان و خانواده ها قرار می گیرد مطمئنا تمام خانواده ها خصوصا خانواده های ساکن در کلان شهرها همیشه با این دلهره روبرو هستند که چگونه از فرزندان خود در مقابل تهدیدات اجتماعی محافظت نمایند...
چگونه فرزندان و اعضای خانواده خود را ردیابی کنیم؟

به گزارش سیتنا، "نوید کمالی" محقق و پژوهشگر حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مطلب ارسالی برای این پایگاه خبری آورده است: در روزگار امروز که اخبار مربوط به بزهکاری های اجتماعی به وفور از رسانه های مختلف در دسترس شهروندان و خانواده ها قرار می گیرد مطمئنا تمام خانواده ها خصوصا خانواده های ساکن در کلان شهرها همیشه با این دلهره روبرو هستند که چگونه از فرزندان خود در مقابل تهدیدات اجتماعی محافظت نمایند.

در واقع نگرانی خانواده ها از این باب قابل توجیه است که دوران کودکی و نوجوانی یکی از مهم ترین مراحل زندگی هر انسان محسوب می شود زیرا این دوران ، آخرین مرحله تحوّل شناختی و شکل گیری شخصیت فردی و مستقل انسان است و در این دوره نوجوان به هویّت واقعی خویش دست پیدا می کند با خود می گوید: «من دیگر یک کودک نیستم و یک بزرگسالم» لذا در این مرحله والدین نمی توانند به نوجوان کمک چندانی کنند زیرا وی الگوهای فرهنگی و اجتماعی خود را در جای دیگری جز خانواده خود جستجو می کند.

غرور و میل به اظهار وجود یکی از طبیعی ترین حالات روانی دوره نوجوانی است و فرد در طی آن سعی می نماید که خود را مستقل و بزرگسال جلوه دهد لذا در صورت عدم کنترل و مراقبت خانواده ها این دوران زمینه لازم برای جلب نوجوان به انحرافات اجتماعی مساعد می کند و در طول این یادداشت خواهم کوشید یکی از راههای کنترل فرزندان را با بهره گیری از فناوری GPS به خانواده ها آموزش دهم.

همانگونه که تمام والدین اذعان دارند تاخیر در بازگشت فرزندان از مدرسه و دانشگاه یکی از رایجترین دلهره های خانواده های شهری است زیرا نوجوانان و جوانان کنجکاو و کم تجربه ممکن است که در کوتاه زمانی به سمت دوستان ناباب و ناسالم گرایش پیدا نموده و مسیر زندگی و آینده خود را به سوی انحرافات اجتماعی تغییر دهند.

اما برای رفع این نگرانی تنها به یک تلفن همراه هوشمند و فعال سازی اینترنت آن نیازمندیم که خوشبختانه بدلیل فضای غالب فرهنگی جامعه ، بیشتر خانواده های شهرنشین این حداقل امکانات را در اختیار فرزندان خود قرار می دهند.

البته لازم به ذکر است که الزامی به تهیه گوشی ها گران قیمت نیست و یک تلفن همراه ارزان قیمت مجهز به GPS و سیستم عامل آندرویید می تواند به قوی ترین سیستم رهگیری فرزندان مبدل شود .(البته تلفن های همراه فاقد GPS با بهره گیری از اطلاعات مکانی دکل های مخابراتی می توانند رهگیری را با ضریب خطایی حدود 100 متر انجام دهند).

در مورد فعال سازی اینترنت همراه نیز امروزه با حداقل هزینه (حداقل 10 تا 13 هزار تومان ) به صورت متناوب و برای یک ماه می توان به اینترنت همراه (Gprs , 3G , 4G) دسترسی داشت البته نرم افزارهایی وجود دارند که قادر هستند بصورت پیامکی اطلاعات مکانی را برای شما ارسال کنند اما کاربری آنها کمی پیچیده بود و برای کاربران عمومی مناسب نمی باشد.

حال اگر مقدمات فوق آماده است تنها یکی از نرم افزار معرفی شده را از لینک زیر دانلود کنید.

http://nkamali.persianblog.ir/page/gpstracking

بطور مثال نرم افزار Cell Tracker  با حجم تقریبی 500 کیلو بایت یکی از کم حجم ترین و ساده ترین نرم افزارهای رهگیری دقیق تلفن همراه است که بدون GPS نیز قادر به مکان یابی تلفن همراه می باشد و خانواده ها با تمرین روی این نرم افزار قادر خواهند بود با عملکرد کلی نرم افزارهای مشابه آشنا شوند.

پس از نصب نرم افزار کافی است تا با اجرای آن در گزینه Check to Enable Reading Location information  را تایید نمایید تا نرم افزار مجوز دسترسی به اطلاعات مکانی شما را پیدا کند.

پس از این مرحله نرم افزار به شما یک شناسه اختصاصی ویژه نمایش می دهد که از این پس و در صورت اجرا بودن نرم افزار از طریق آن تلفن همراه شما در سراسر دنیا قابل رهگیری خواهد بود.

از این پس تنها کافیست به سایت http://trackmyphones.com/ct مراجعه نمود و بخش Enter Device ID شناسه اختصاص داده شده به تلفن همراه خود را وارد نمایید و بر روی دکمه Sumbit کلیک نمایید.

این نرم افزار پس از چند ثانیه مکان و موقعیت دقیق تلفن همراه شما بر روی نقشه نمایش داده خواهد شد.

پس از تمرین و یادگیری نرم افزار Cell Tracker قادر خواهید بود از نرم افزارهای پیچیده تر و حرفه ای تر رهگیری تلفن همراه استفاده نمایید و از تکنولوژی برای کنترل فرزندان خود بهره برداری نمایید.

در پایان باید به این نکته اشاره نمود که در عصر فناوری اطلاعات لازم است تا خانواده ها بیش از پیش بر دانش کاربری ابزارهای فناورانه خود مانند استفاده از تلفن های هوشمند بیفزایند تا از این طریق با نگاهی واقع گرایانه تر قادر به هدایت و راهنمایی فرزندانشان باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-04-06 23:18

دیدگاه‌ها

تصویر پرستو
لازمه ک روی گوشی نصب شده برنامه اجرا باز باشه تا قابل ردیابی باشه یا اگع بشته باشه هم مشکلی نداره؟
ارسال شده توسط پرستو در 28 مرداد 97 - 22:10
تصویر علی پناه دلاوی
عالیه وارزوی توفیق
ارسال شده توسط علی پناه دلاوی در 18 آذر 95 - 22:56
تصویر dehanm
خوب است
ارسال شده توسط dehanm در 25 مهر 95 - 02:13

افزودن دیدگاه جدید