کد مطلب: 

17374

رونمایی از نمونه ایرانی دستگاه رادیو VHF/AM هواپیما

در پنجمین نمایشگاه ملی توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی ایران از دستگاه رادیو VHF/AM هواپیما که در داخل تولید شده است، رونمایی شد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، این محصول که از حدود دو سال پیش استارت اولیه تولید آن با کمک نیروهای داخل و همکاری کمپانی اروپایی زده شد، برای اولین بار در ایران و با دستان توانمند نخبگان ایرانی تولید شده و به جمع محصولات هوایی و هوانوردی کشور پیوست.

 

از قابلیتهای رادیو VHF/AM مذکور می‌توان به وزن پایین، توان ارسال بالا و کدکنندگی اطلاعات اشاره کرد. همچنین دارا بودن قابلیت فرکانس بالا تا 157 مگا هرتز به این محصول اجازه می‌دهد تا در آمبولانس و ماشین‌های امداد و نجات نیز به کار گرفته شود.

 

از دیگر محصولات رونمایی شده در این نمایشگاه می‌توان به هیدرو موتور و شیر الکترومکانیک اشاره کرد. دستگاه نازل پاشش سوخت و توربین ملی گاز نیز از دیگر محصولاتی بود که در این دوره از نمایشگاه توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی ایران رونمایی شد.

 

محصولات یادشده تولید داخل بوده و توسط شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های عضو اتحادیه صنایع هوایی و هوانوردی ایران تولید شده است.

 

پنجمین نمایشگاه ملی توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی ایران که دربرگیرنده توان ملی کشور در حوزه‌های مختلف هوافضاست، به عنوان معتبرترین نمایشگاه هوافضای کشور و به همت اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از 29 مهر آغاز به کار کرده و تا امروز، دوم آبان ماه در سالن حجاج ترمینال 5 فرودگاه مهرآباد ادامه دارد.

پایان پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-10-24 07:46

افزودن دیدگاه جدید