کد مطلب: 

173679
رییس پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل)، افشا کرد:

نگرانی از رمزگذاری پیام‌ها روی گوشی‌های اپل/ ارتباط تروریست‌های داعش با دختران جوان توسط اپلیکیشن‌ های رمزگذاری شده

رییس پلیس اروپا از اقدامات شرکت‌هایی مثل اپل ابراز نگرانی کرد؛ چون گوشی‌های موبایل این تولیدکنندگان به افراد امکان رمزگذاری پیام را روی تلفن همراه می‌دهند.
نگرانی از رمزگذاری پیام‌ها روی گوشی‌های اپل/ ارتباط تروریست‌های داعش با دختران جوان توسط اپلیکیشن‌ های رمزگذاری شده

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، راب وین‌رایت، رییس پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل)، می‌گوید شرکت‌های فناوری‌ ارتباطاتی باید تاثیر نرم‌افزار‌های پیشرفته رمزگذاری را بر کار نهادهای حافظ امنیت در نظر داشته باشند.

به گفته وین‌رایت در حال حاضر "شکاف واضحی" در توانایی نیروهای امنیتی برای ردگیری پیام‌های رمزگذاری شده ایجاد شده است.

به عقیده وین‌رایت تا پیش از این "پایش دقیق" ارتباطات اینترنتی، اساس عملیات ضدتروریستی بود اما ارتباطات رمزگذاری شده این امکان را منتفی کرده است.

تحقیقات اخیر پلیس اروپا نشان می‌دهد ارتباطات رمزگذاری شده به محور اقدامات تروریستی بدل شده است.

آقای وین‌رایت می‌گوید تروریست‌ها بدور از چشم پلیس و نهادهای امنیتی از تاریکخانه‌های اینترنتی بصورت بی‌نام ونشان استفاده می‌کنند.

او این ارتباطات را "بزرگترین مشکل" پلیس و نهادهای امنیتی در مقابله با تهدیدهای تروریستی نامید.

رییس پلیس اروپا همچنین از اقدامات شرکتهایی مثل اپل ابراز نگرانی کرد؛ چون گوشی‌های موبایل این تولیدکنندگان به افراد امکان رمزگذاری پیام را روی تلفن همراه می‌دهند.

بجز این، اپلیکیشن‎‌های پیام‌رسانی فوری (Instant Messaging) هم اسباب نگرانی هستند.

این اپلیکیشن به کاربر امکان می دهند پیام‌های متنی یا صوتی را بصورت رمزی ارسال کنند و ردیابی این پیام‌ها برای پلیس تقریبا غیرممکن است.

آقای وین‌رایت از اقدام این شرکتها انتقاد کرد و گفت این کار پایش فعالیت خطرناکترین تروریست‌ها را که از اینرنت سوء استفاده می‌کنند بسیار دشوار کرده است.

او معتقد است شرکتهای فناوری دیجیتال بعلت "الزامات تجاری" و "تقاضای مشتریان" برای امنیت بیشتر به این کار روی آورده‌اند.

اما یکی از سخنگویان انجمن تجارت تکنولوژیک بریتانیا معتقد است "از نقل و انتقال مبالغ عظیم پول تا اطلاعات شخصی مهم روی گوشی موبایل‌ها ذخیره می شود، از این‌رو امنیت ارتباطات دیجیتال پایه اقتصاد بریتانیا را محکمتر می‌کند."

این روند بعد از افشاگری‌های ادوارد اسنودن آغاز شده است، وقتی روشن شد که نهادهای امنیتی بصورتی بسیار گسترده ای‌میل‌ها و پیام‌های افراد را زیر نظر دارند.

تروریسم اینترنتی

آقای وین‌رایت می‌گوید هواداران داعش تا پنجاه هزار حساب توئیتر مختلف دارند و روزانه بیش از صدهزار توئیت می‌کنند.

علاوه بر آن، این گروه از وب سایت‌های رمزگذاری شده برای عضوگیری استفاده می‌کند.

در یکی از بلاگ‌های هواداران داعش به دختری ۱۷ ساله که می‌خواهد "عروس جهادی" شود توصیه شده که با استفاده از اپلیکیشن رمزگذاری ارتباطات، امنیت بیشتری برای خود فراهم کند.

گفته می شود دختر ۱۵ ساله بریتانیایی که سال پیش به سوریه رفت و به داعش پیوست به همین طریق با نیروهای داعش در تماس بوده است.

برای مقابله با تروریسم مخفی اینترنتی، یوروپل در حال راه‌اندازی واحد مرجع اینترنتی است تا سایت‌هایی را که سازمان‌های تروریستی از آنها استفاده می‌کنند شناسایی و فعالیت آنها را متوقف کند.

اقای وین‌رایت می‌‌گوید باید در قوانین موجود بازنگری شود تا امکان نظارت بر تمام دنیای مجازی میسر شود.

او این قوانین را "ناقص" می‌داند اما بر اینکه باید بین نظارت و حفظ حریم خصوصی افراد تعادل مناسب وجود داشته باشد تاکید کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-03-30 23:14

افزودن دیدگاه جدید