کد مطلب: 

173670
سرپرست پژوهشکده‌ی فناوری اطلاعات مرکز تحقیقات مخابرات، خبر داد:

حمایت 170 میلیارد تومانی وزارت ارتباطات از طرح موتور جستجوی بومی!

سرپرست پژوهشکده فناوری اطلاعات مرکز تحقیقات مخابرات با تاکید بر این که موتورهای جستجو از جمله مهمترین درگاه‌های ورود کاربران به فضای مجازی هستند، اظهار داشت: به منظور حمایت از طرح موتور جستجوی بومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعتباری بالغ بر 170 میلیارد تومان در نظر گرفته است.
حمایت 170 میلیارد تومانی وزارت ارتباطات از طرح موتور جستجوی بومی!

به گزارش سیتنا، دکتر علیرضا یاری اظهار داشت: به منظور برنامه­‌ریزی و هدایت صحیح طرح موتور جستجوی بومی شورای راهبری با حضور نمایندگان دولت بخش خصوصی و پژوهشگران تشکیل شد.

وی در خصوص هدف و وظایف شورای راهبری موتورجستجوی بومی، گفت: این شورا به دستور وزیر ارتباطات و با هدف عملیاتی سازی شبکه ملی اطلاعات تشکیل شده و متشکل از نمایندگان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فناوری اطلاعات ایران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و نمایندگان بخش خصوصی است.

سرپرست پژوهشکده فناوری اطلاعات مرکز تحقیقات مخابرات، مهمترین راهبرد این طرح را  تقویت بخش خصوصی و دستیابی به موقعیتی مستقل از حمایت دولت عنوان کرد  و گفت: وزارت ارتباطات و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشکیل شوراهایی از ذی­نفعان بخش خصوصی، جهت­دهی هزینه­کرد طرح را به قسمی انجام  می دهند که موجب توانمندسازی این بخش شود.

وی مهمترین هدف طرح موتورجستجوی بومی تقویت بخش خصوصی در این اکوسامانه و همچنین تقویت زیرساخت های لازم برای توسعه آن خواند و تاکید کرد: در این طرح زیرساخت­‌های پرهزینه بر عهده دولت و حاکمیت قرار دارد، لذا برنامه‌­ریزی باید به گونه­ای باشدکه به مرور زمان هزینه­‌کرد از عهده دولت برداشته شده و به بخش خصوصی واگذار شود.

سرپرست پژوهشکده فناوری اطلاعات مرکز تحقیقات مخابرات ادامه داد: در وضعیت کنونی و در اولین قدم مقرر شده است تا در خصوص خدمات جستجوی متنی، تصویری و همچنین موتور جستجوی نقشه، فراخوان‌های عمومی انجام شود تا از فعالان این حوزه در جهت ارتقاء کیفی یا کمی خدمات حمایت شود.

یاری افزود: مدل های حمایتی متفاوتی بسته به مدل کسب و کار شرکت ها از قبیل خرید خدمت، تامین زیرساخت، مشارکت، وام و یا حمایت‌های بلاعوض از تحقیق و توسعه شکل خواهد گرفت و هدف نهایی طرح، استقلال ارائه دهنده خدمت از دولت است.

وی در پایان با تاکید بر این که دولت از تمام  ظرفیت های خود برای حمایت از اشتغال زایی، توسعه کسب و کار و شکوفایی صنعت فناوری اطلاعات استفاده خواهد کرد، گفت: مشارکت و تعامل دوسویه دولت با بخش خصوصی می تواند کمک شایان توجهی به ایجاد شاهراه اطلاعاتی که بتواند به کاربران فارسی زبان خدمات بهینه ارائه نماید کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-03-30 00:51

دیدگاه‌ها

تصویر saeed yeganeh
صرفا ح.م.ا.ق.ت
ارسال شده توسط saeed yeganeh در 10 فروردين 94 - 11:40

افزودن دیدگاه جدید