کد مطلب: 

17367

راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال گویا ویژه نابینایان در کرمانشاه

نخستین کتابخانه دیجیتال گویا ویژه کودکان و نوجوانان نابینا و کم بینا استان کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش سیتنا به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، منطقه‌ی کرمانشاه، نخستین کتابخانه‌ی دیجیتال گویا استان کرمانشاه، ویژه کودکان و نوجوانان نابینا و کم بینا، امروز (پنج‌شنبه اول آبان‌ماه) با حضور مدیرعامل انجمن نابینایان کشور، مهتاب کرامتی سفیر صلح یونیسف و جمعی از مسئولان استان به‌عنوان دهمین استان کشور راه‌اندازی شد.

«بیژن راستی‌فر» سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در مراسم افتتاحیه این کتابخانه هدف از راه‌اندازی این کتابخانه را برطرف کردن نیازهای اطلاعاتی کودکان و نوجوانان، ایجاد امکانات مناسب برای این افراد و ارتقاء دانش، علم و فرهنگ آنها برشمرد.

وی با بیان اینکه این کتابخانه با حمایت انجمن نابینایان کشور و شرکت سامسونگ راه‌اندازی شده است، افزود: امکانات صوتی و تصویری موجود در این کتابخانه و کتاب‌های ضبط شده آن از سوی شرکت سامسونگ تأمین شده است.

به گفته‌ی این مسئول، این کتابخانه در کتابخانه خاتم الانبیاء کرمانشاه و در شهرک بهداری واقع و دهمین کتابخانه‌ی دیجیتال گویا در کشور است که آغاز به کار می‌کند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به وجود 52 کتابخانه نابینایان در کشور گفت: کرمانشاه نیز در شمار شهرهایی با این کتابخانه‌هاست.

راستی‌فر با تأکید بر اینکه استفاده از کتابخانه‌ها تنها مختص به یک قشر خاص نیست، یادآور شد: افتتاح این کتابخانه گامی در راستای فراهم کردن امکانات مناسب برای روشندلان است.

وی جذب نیرو از میان روشندلان را از سیاست‌های مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دانست که به تبع در استان کرمانشاه نیز پیگیری می‌شود.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه معتقد است، روشندلان نیز باید مانند همه افراد با دنیای خارج در ارتباط باشند و از طریق مطالعه، آگاهی کسب کنند.

راستی‌فر از موسسات خیریه خواست توجه ویژه‌ای به امور نابینایان داشته باشند، چون این افراد نیز استعدادهای برجسته‌ای دارند و در بسیاری از زمینه‌ها موفق هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-10-23 17:48

افزودن دیدگاه جدید