کد مطلب: 

173588
مدیرکل دفتر بررسی های فنی و اقتصادی وزارت ICT خبر داد:

شناسایی قریب به 50 هزار بنگاه اقتصادی فعال در حوزه‌ی ICT

دفتر بررسی های فنی و اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ICT در سال گذشته اصلاحات ساختاری را مبنای فعالیت خود قرار داد و بر همین اساس توانست چالش های این بخش را شناسایی کرده و راهکارهای عملی را در خصوص برنامه، بودجه و تصمیم گیری اتخاذ کند.
شناسایی قریب به 50 هزار بنگاه اقتصادی فعال در حوزه‌ی ICT

به گزارش سیتنا، روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اضافه کرد: از مهم ترین اهداف این اداره کل تهیه آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش های مختلف بوده است،  که در این بین مدیرکل دفتر بررسی های فنی و اقتصادی توانسته با کمک نیروهای کارشناس خود بانک اطلاعاتی دقیق و تثبیت شده ای را در این عرصه تهیه کند که به گفته مهندس مجید توکل، مدیرکل دفتر بررسی های فنی و اقتصادی، این آمار و اطالاعات می تواند به عنوان یک سالنامه آماری، مهمترین منبع کشور برای مراجعه فرابخش پژوهشگران باشد.

از سوی دیگر این دفتر با تغییر ساختار نیز مواجه بوده است؛ و از آن جایی که موضوع تکنولوژی و فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد پیوند تنگاتنگی با یکدیگر دارند این اداره کل در طول یک سال گذشته با تهیه 32 گزارش جامع و راهبری به موضوعات کلانی که آمیزه ای از فن و اقتصاد است توانسته یکی از اهداف مهم وزارت ICT را برای برنامه ریزی و سیاستگزاری های کلان در حوزه را تحقق بخشد.

به گفته مهندس توکل با تهیه چنین گزارش هایی اهداف شناساسی شده و بر همین مبنا می توان  تصمیمات شفاف و موثر در حوزه کلان ارتباطات و فناوری اطلاعات اتخاذ کرد.

در این میان در سه گروه آمار و اطلاعات، بررسی های فنی و اقتصادی و حمایت از بنگاههای خصوصی این اداره کل توانسته ساختار حوزه ICT را در کشور به دقت برسی کرده و در این میان اولویت های وزارت را استخراج و پروژه های جاری را کنترل کند.

سر و سامان دهی وضعیت اشتغال در حوزه ICT که یکی از اولویت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم بوده است که در این بین اداره کل دفتر برسی های فنی و اقتصادی آمارها و مستنداتی شفاف و دقیق را تهیه کرده که  بدیهی است می تواند به بهبود وضعیت اشتغال در این بخش کمک بسزایی نماید.

توکل همچنین از شناسایی نزدیک به 50 هزار بنگاه اقتصادی فعال در حوزه،  خبر می دهد که این امر می تواند به بیزنس پلن کشور کمک کند. اما نکته قابل توجهی که در این اداره کل به چشم می خورد رفتار صمیمانه و دوستانه مدیران  و کارشناسان و پژوهشگران این اداره کل با هم است که تاثیر قابل توجهی بر روند رو به رشد این اداره داشته است.

به گفته مجید توکل نیروی انسانی و کارشناسان این اداره کل عامل اساسی تحقق این دستاوردهای ارزنده بوده اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-03-23 16:59

افزودن دیدگاه جدید