کد مطلب: 

173502

اولین فراخوان طرح موتور جستجوی بومی با هدف شناسایی فعالان حوزه انجام شد

مجری طرح موتور جستجوی بومی گفت: اولین فراخوان طرح جویشگر (موتور جستجوی بومی) با هدف شناسایی فعالان حوزه انجام شد.
اولین فراخوان طرح موتور جستجوی بومی با هدف شناسایی فعالان حوزه انجام شد

به گزارش سیتنا، دکتر علیرضا یاری، رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه گفت: با تصویب شورای راهبری، در طرح جویشگر (موتور جستجوی بومی) کارگروه‌های فنی و تخصصی برای مشورت در نهایی سازی شرح خدمات و مدل اجرای پروژه‌های طرح جویشگر تشکیل شد. 

وی ادامه داد: در اولین بخش از فعالیت خود کارگروه فنی نسبت به مدل‌های تجاری سازی خدمات جویشگر و نحوه اعمال حمایت دولت در این طرح پرداخته و ضمن شناسایی علاقمندان و فعالین این حوزه نسبت به تعریف صحیح پروژه‌هایی نظیر موتور جستجوی نقشه، مالتی مدیا و غیره و مکانیزم و ساز و کار یکپارچه سازی خدمات برای دسترسی راحتر کاربران به طرح جویشگر پرداخت.

دکتر یاری افزود: کارگروه فنی که از اعضای حقیقی و حقوقی با تجربه فنی و خدمت رسانی در این حوزه تشکیل شده است، با ترکیب مناسبی در کنار مجری طرح قرار گرفته و به جهت گیری صحیح پروژه‌های طرح  مشاوره خواهد داد. این کارگروه در اولین جلسه خود به بررسی موضوع فراخوان برای شناسایی و تشکیل لیست بلندی از فعالان این حوزه پرداخته و انجام این فراخوان را جهت دهی نمود.

همچنین وی گفت: در این فراخوان هدف شناسایی شرکت­‌ها، موسسات و مراکز تحقیقاتی است که حاضر به سرمایه­‌گذاری، مشارکت یا ارائه خدمت در زمینه طرح جویشگر هستند. افراد، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های علاقمند به همکاری در این زمینه می­‌توانند پیشنهاد خود را طبق شرایط ذکر شده در فراخوان ارائه نمایند. سپس در راستای نیازمندی طرح و با توجه به پیشنهادهای ارائه شده، مستندات بررسی و لیست بلندی از شرکت کنندگان تهیه خواهد شد که در مراحل بعدی فراخون مورد استفاد قرار خواهد گرفت.

در این راستا بازیگرانی چون تولید‌کنندگان محصولات و خدمات تحت وب‌، ارائه­دهندگان سکوهای خدماتی و نیز ارائه ­دهندگان زیرساخت­های پردازشی نقش بازی می‌کنند. کلید ارزش ­آفرینی این طرح آن است که با ایجاد محیطی منسجم از محصولات و خدمات حول نیاز بخش‌های مختلف بازار، تلاش نماید تا تمامی نقش ‏آفرینان را بطور همزمان جذب نموده و از مشارکت آنها در جهت اهداف ارائه محصولات وخدمات جویشگر به طور مؤثری بهره‌‏برداری نموده و مبنای حمایت در طرح مربوطه قرار دهد.

برای دریافت اطلاعات لینک فراخوان اینجا را کلیک فرمایید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-03-16 18:44

افزودن دیدگاه جدید