کد مطلب: 

173500

برگزاری 27 رویداد استارتاپ ویکند در سال 93

عضو شورای راهبری مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: 27 رویداد کارآفرینی استارتاپ ویکند و نخستین دوره شتابدهی در شتابدهنده وابسته به این مرکز طی سال جاری برگزار شد.
برگزاری 27 رویداد استارتاپ ویکند در سال 93

به‌ سیتنا، مهندس سیدعلی هزاوه، مدیر مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس و عضو شورای راهبری مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی با اعلام این خبر گفت: مرکز شتابدهی نوآوری که از ابتدای تیرماه سال 93 و با حمایت دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور فعالیت خود را با 2 برنامه «100 در 100» و «100 استارتاپ» آغاز کرده است تا کنون توانسته است 27 رویداد استارتاپ ویکند را در سراسر کشور برگزار کند.

حضور بیش از 3 هزار نفر در استارتاپ ویکند
وی ادامه داد: در برنامه 100 در 100 که شامل برگزاری 100 رویداد کارآفرینی در طول 3 سال است، طی 9 ماه سال 93، 27 رویداد استارتاپ ویکند در 16 شهر ایران، شامل تهران با 8 رویداد، اصفهان با 2 رویداد، مشهد با 3 رویداد، شیراز، زنجان، بیرجند، ارومیه، ساری، شوشتر، گرگان، قزوین، آمل، اهواز، بوشهر، سبزوار و یزد برگزار شد که در واقع نوعی رکوردشکنی در ایران و جهان محسوب می‌شود.
به‌گفته عضو شورای مرکز شتابدهی نوآوری، در این رویدادها بیش از 3000 نفر صاحب ایده، دانشجو، فارغ‌التحصیل و فعالان استارتاپ حضور داشتند. همچنین در برگزاری این رویدادها دانشگاه‌های مختلف کشور و بنیادهای نخبگان استانی مشارکت داشته‌اند.
هزاوه افزود: استارتاپ ویکند، رویدادی آموزشی- تجربی است که 3 روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می شود. در این رویداد، شرکت کنندگان صاحب ایده گرد هم می آیند تا طی 54 ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل دهند و هر گروه ایده ای را اجرا کند.

آغاز فعالیت‌های دو شتابدهنده در سال 93
عضو شورای راهبری مرکز شتابدهی نوآوری با اشاره به توسعه شتابدهنده‌ها گفت: نخستین شتابدهنده نوآوری وابسته به مرکز نیز نخستین دوره شتابدهی خود را در مهرماه سال‌جاری آغاز کرد که آخرین روز این دوره (Demo Day) در فروردین 94 برگزار خواهد شد. در دوره اول بیش از 100 ایده ثبت نام کرده بودند که پس از ارزیابی‌های اولیه، 20 تیم وارد دوره 2 ماهه پیش شتابدهی شدند و پس از 2 ماه، 10 تیم برای دوره 4 ماهه شتابدهی انتخاب شدند که با پایان این 4 ماه، دوره اول به پایان رسیده است.
وی همچنین بیان کرد: ثبت نام دوره دوم شتابدهی نیز با حضور نزدیک به 200 ایده آغاز شد و پس از ارزیابی‌های صورت‌گرفته، 20 تیم جدید برای دوره دوم انتخاب شده‌اند که از ابتدای سال 94 دوره دوم آغاز خواهد شد. همچنین شتابدهنده دوم وابسته به این مرکز نیز فعالیت خود را آغاز نموده است و تیم‌های منتخب از ابتدای سال 1394 در آن مستقر خواهند شد. شرکت‌هایی که با موفقیت دوره شتابدهی را به پایان می‌رسانند، عضو مرکز رشد فناوری نخبگان وابسته به پارک فناوری پردیس شده و در آن مستقر می‌شوند.
هزاوه در پایان ابراز امیدواری کرد در سال 94، بیش از 30 رویداد کارآفرینی در سراسر کشور (با مشارکت 3500 نفر خلاق و نوآور و صاحب ایده) و 2 دوره شتابدهی (با معرفی 20 استارتاپ جدید) برگزار شود.

وی افزود: شتابدهنده‌ها مراکز حمایت و سرعت‌بخشی به توسعه کسب‌کارهای نوپا (استارتاپ‌ها) هستند که ایده‌های منتخب رویدادهای استارتاپ ویکند و کارآفرینان مشتاق می‌توانند از طریق برنامه‌های آموزشی، سرمایه اولیه و فضای کار این مراکز به توسعه ایده‌های خود بپردازند.

پایان پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-03-16 18:07

افزودن دیدگاه جدید