کد مطلب: 

173459

برگزاری نشست مشترک وزیر ارتباطات ایران و وزیر توسعه ترکیه برای هماهنگی سفر اردوغان به تهران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، در دیدار با وزیر توسعه جمهوری ترکیه، سفر رئیس جمهور ترکیه به تهران را حائز اهمیت برشمرد و گفت: سفر رئیس جمهور ترکیه به تهران برنامه 2015 ما را کامل می کند.
برگزاری نشست مشترک وزیر ارتباطات ایران و وزیر توسعه ترکیه برای هماهنگی سفر اردوغان به تهران

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر "محمود واعظی" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان این که سفر وزیر توسعه جمهوری ترکیه و هیات همراه به منظور فراهم کردن مقدمات سفر رئیس جمهور ترکیه به تهران که در نیمه دوم فروردین ماه انجام می شود، صورت گرفته است، اظهار داشت: اسنادی که قرار است در این سفر امضا شود طی دو روز حضور هیات ترکیه ای در ایران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به دیگر موضوعات مهم موجود در روابط دو کشور خاطرنشان ساخت: لازم است به این مباحث پرداخته شود تادر سفر رئیس جمهور ترکیه به ایران آنها را نهایی کنید.

وزیر ارتباطات با اشاره به دستور دکتر روحانی مبنی بر گسترش روابط  دو کشور، از دیگر رویدادهای مهم سفر آقای اردوغان به تهران برگزاری دومین جلسه کابینه مشترک دو کشور برشمرد و گفت: این جلسه توسط رئیس جمهور دو کشور و وزرایی که مشخص شده اند برگزار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به گسترش روابط سیاسی دو کشور به منظور نزدیک شدن مردم دو کشور به همدیگر خواستار همکاری در زمینه مسایل فرهنگی و گردشگری شد.

دکتر واعظی در بخش دیگر سخنان خود با ابراز نارضایتی از شرایط حاکم بر منطقه گفت: اتفاقاتی که در عراق، سوریه و دیگر نقاط منطقه می افتد، از سوی ما قابل قبول نیست.  

وی با محکومیت اینگونه اعمال خواستار معرفی چهره رحمانی اسلام به دنیا شد.

جودت ییلماز وزیر توسعه جمهوری ترکیه نیز با تشکر از تشریک مساعی ایران در توسعه روابط دو کشور گفت: ایران و ترکیه به عنوان دو کشور دوست و همسایه و برادر برای توسعه روابط و بردن یک گام به جلو تلاش های گسترده ای کرده اند.

وزیر توسعه جمهوری ترکیه خاطرنشان ساخت: رابطه دو کشور تنها صرف رابطه فی مابین نبوده بلکه دارای اهمیت و تاثیر بر روابط منطقه ای است.

وی با ابراز رضایت از دستاوردهای دیدارهای گذشته گفت: امضای قرارداد تجارت ترجیحی، تداوم مذاکرات و یافتن راهکارهایی برای سرمایه گذاری دو جانبه و مرور مسایل گذشته و یافتن راهکارهایی برای آینده از جمله این موارد است .

وی افزود: موضوعاتی که روابط دو کشور را به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار می دهد و همچنین موضوعات مربوط به توریست، انرژی و مسائل مالی نیز در دستور کار قرار دارد.

جودت ییلماز با اشاره به سفر دکتر روحانی به ترکیه و برگزاری مذاکرات مختلف مقامات دو طرف، اظهار داشت: در این مذاکرات گامهای بلند و با ثباتی برای روابط دو کشور برداشته شده است.

وی سفر رئیس جمهور ترکیه به تهران را حاثز اهمیت فوق العاده در روابط دو کشور دانست و گفت: در این سفر علاوه بر ابعاد روابط دو جانبه و چند جانبه، موضوعات اقتصادی و فرهنگی به صورت جزئی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به برگزاری دومین نشست کابینه مشترک افزود: در این راستا با تشکیل شورای راهبردی روابط دو کشور امیدوارم مذاکرات موجب خیر و برکت برای دو کشور شود.

جودت ییلماز در پایان از سوی دولت و مردم جمهوری ترکیه، عید نوروز را به دولت و ملت ایران تبریک گفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-03-14 16:32

افزودن دیدگاه جدید