کد مطلب: 

17338

احتمال بی‌هویتی تعداد زیادی از سیم‌کارت‌های اعتباری

احتمال بی‌هویتی تعداد زیادی از سیم‌کارت‌های اعتباری

رئیس دفتر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: سیم‌کارت‌هایی که در گذشته به روش انبوه و با اطلاعات ناقص به فروش رسیده‌اند، ساماندهی نشده‌اند. حجم بالایی از سیم‌کارت‌های فعال قبل از وضع مقررات فروخته شده‌اند و احتمال زیادی وجود دارد که اکنون هویت تعداد زیادی از سیم‌کارت‌های اعتباری کامل نباشد.
 

به گزارش سیتنا، مهدی فقیهی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص اعلام اخیر وزارت ارتباطات مبنی بر ساماندهی مجدد سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان اظهار داشت: این موضوع در گذشته نیز مطرح و از سوی مجلس پیگیری شده بود.

 

رئیس دفتر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: در آن زمان وزارت ارتباطات به نقل از اپراتورها اعلام کرد که دیگر سیم‌کارت بی‌نام و نشان وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: سپس قوانین محدودیت فروش سیم‌کارت برای جلوگیری از آسیب‌های عرضه بی‌رویه سیم‌کارت و سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان وضع شد اما پیش از وضع این محدودیت‌ها، سیم‌کارت‌هایی به صورت انبوه و در تعداد بالا به نام افرادی به ثبت رسیده بود که بعضا نام و نشان کامل نداشتند.

 

وی افزود:‌ در آن زمان وزارت ارتباطات اعلام کرد پس از این دیگر سیم‌کارت بی‌نام و نشان واگذار نمی‌شود و اپراتورها را مکلف به تصدیق احراز هویت مشترکان کرد، اما درباره سیم‌کارت‌هایی که در گذشته به روش انبوه و با اطلاعات ناقص ارائه شده بودند، ساماندهی انجام نشد.

 

فقیهی با تاکید بر اینکه وجود این سیم‌کارت‌ها نشان می‌دهد نظارت رگولاتوری بر اپراتورها کافی نیست، خاطر نشان کرد: علاوه بر این اپراتورها نیز هنوز موضوع احراز هویت درباره سیم‌کارت‌های قدیمی را حل نکرده‌اند.

 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس خاطر نشان کرد: از سوی دیگر حجم بالایی از سیم‌کارت‌های فروخته شده مربوط به زمان قبل از وضع مقررات است و احتمال زیادی وجود دارد که هم اکنون هویت تعداد زیادی از دارندگان سیم‌کارت‌های فعال اعتباری کامل نباشد.

 

وی تاکید کرد: وزارت ارتباطات در صورت عزم جدی برای برخود قاطع با این پدیده حتی در صورت مقاومت اپراتورها در مقابل از دست دادن بخشی از مشترکان و درآمد، می‌تواند در ساده‌ترین راه ارتباط سیم‌کارت‌های دارای اطلاعات فردی ناقص را قطع کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-10-21 19:24

افزودن دیدگاه جدید