کد مطلب: 

173354
معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

رسانه ها بازوی موثر دیپلماسی فرهنگی هستند

هیات رسانه‌ای اندونزیایی به سرپرستی «زهیری مسراوی» مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور این کشور، با حضور در ساختمان معاونت مطبوعاتی با حسین انتظامی دیدار و گفتگو کردند.
رسانه ها بازوی موثر دیپلماسی فرهنگی هستند

به گزارش سیتنا، حسین انتظامی در این دیدار با بیان اینکه دیپلماسی فرهنگی نقش بسیار بالا و مؤثری در توسعه روابط بین الملل دارد، رسانه ها را بازوی موثری دیپلماسی فرهنگی برشمرد و اظهار داشت: ما از روابط با رسانه های دیگر کشورها استقبال می کنیم.

 وی در ادامه گفت: ایران، کشوری اسلامی است و همواره تلاش کرده تا تصویر صحیح و درستی از اسلام به جهانیان معرفی کند.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با اشاره به جایگاه مطلوب اقلیت ها در ایران تصریح کرد: اقلیت ها در ‌جمهوری اسلامی ایران از جایگاه شایسته ای برخوردار هستند؛ به نحوی که در بسیاری از مناصب عالی نظام نیز حضور دارند. همچنین در بخش رسانه ها نیز فعالیت دارند.

بنابراین گزارش، مسراوی، مشاور رسانه ای رئیس جمهور اندونزی با اشاره به تأثیر فرهنگ تشیع بر مردم اندونزی گفت: اگر چه اکثریت مردم اندونزی اهل سنت هستند، اما فرهنگ شیعه در این کشور نفوذ بسیاری داشته و بسیاری از مردم تحت تأثیر فرهنگ اهل بیت(ع)هستند.

وی افزود: ما در بخش دیپلماسی به سفارت و رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی نمره بیست می دهیم. چرا که بسیار فعال هستند و اقداماتی بسیار مؤثری در مسیر روابط سازنده میان ایران و اندونزی ایفاء می کنند.
 در ادامه، اخوان الکرام از اعضای هیأت رسانه ای اندونزی، ظهور جریان تکفیری را برای جهان اسلام بسیار خطرناک دانست و گفت: ایران و اندونزی می توانند دوستان متحد بسیار خوبی برای مبارزه با این پدیده شوم باشند.

شایان ذکر است مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهوری اندونزی، مسئولان ارشد دو روزنامه تیراژ کمپاسی و رپوبلیکا و تنی چند از نویسندگان و فعالان رسانه‌ای اندونزی در این دیدار حضور داشتند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-03-08 18:40

افزودن دیدگاه جدید