کد مطلب: 

173332

پنج مورد از جالب ترین تکنولوژی های معرفی شده در نمایشگاه MWC

بر خلاف هر ساله امسال نمایشگاه MWC که معروفترین رویداد دنیای موبایل است، تنها شامل رونمایی از هوشمند های جدید نبود. در این نمایشگاه امسال از انواع و اقسام تکنولوژی های پوششی به همراه گجت های جدید و سایر خلاقیت ها و اختراعات جدید در حوزه واقعیت مجازی و مانند آن رونمایی شد. در اینجا ما پنج تکنولوژی جالب که در MWC 2015 در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت را به شما معرفی میکنیم.
پنج مورد از جالب ترین تکنولوژی های معرفی شده در نمایشگاه MWC
به گزارش سیتنا، سایت تابناک نوشت: ساعت های هوشمند با طراحی های فوق العاده، سیستم عامل جدید و مخصوص برای تبلت ها و دستگاه های واقعیت مجازی امسال محصولاتی بودند که در کنار رونمایی از هوشمند های جدید در MWC توجه همگان را به خود جلب کردند. صحبت از نسل آینده ارتباط اینترنتی موبایل یا همان 5G خبر از آینده ای متفاوت میداد و همه اینها MWC امسال را بسیار متفاوت از سالهای قبل ساخته بود.

ما در اینجا نگاهی می اندازیم به پنج مورد از جالب ترین و مهم ترین تکنولوژی های معرفی شده در MWC 2015:

پنج مورد از جالب ترین تکنولوژی های معرفی شده در MWC

 

قطعات را کنار هم بگذارید و موبایل خود را بسازید

پروژه Google Ara البته در سال گذشته معرفی شد اما امسال در MWC سازنده گوشی های هوشمند به نام Yezz یک مدل مفهومی واقعی از این پروژه را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد. این گوشی هوشمند به یازده قطعه مجزا قابل جداسازی بود که هر کدام به نوبه خود قابل تعویض نیز بودند:

پنج مورد از جالب ترین تکنولوژی های معرفی شده در MWC

گویا این پروژه تنها در اختیار گوگل نیز نیست و بسیاری دیگر از شرکت ها در صدد هستند تا مسیر گوشی های هوشمند ماژولار یا قطعه قطعه را پیگیری کنند. از همین روی بود که شرکت Circular Devices اقدام به معرفی پروژه Puzzle Phone خود کرد که چیزی شبیه به پروژه Ara گوگل است.

یک سیستم عامل مخصوص برای تبلت ها

در نمایشگاه امسال شرکت Jolla که یک استارت آپ مشهور است و سال گذشته اولین تبلت خود را رونمایی کرد اقدام به معرفی سیستم عامل خود یعنی Sailfish OS نمود که از قابلیت های منحصر به فرد در کنترل حرکتی یا Gesture برخوردار است. جالب است بدانید که این سیستم عامل و این تبلت امسال برنده بهترین تبلت در نمایشگاه MWC را به خود اختصاص داد. Jolla خبر داده است که به زودی نسخه کامل تری از این سیستم عامل با امکانات بهتر در راه است:

پنج مورد از جالب ترین تکنولوژی های معرفی شده در MWC

 

ساعت های هوشمند دیگر لوکس شده اند

شاید این برای اولین بار بود که ساعت های هوشمند بیش از همه به خاطر طراحی و زیبایی خود مورد تشویق و توجه مخاطبان قرار گرفتند و نه بخاطر امکانات خود. در MWC امسال شرکت هایی نظیر LG و هوآوی ساعت های هوشمندی را در معرض دید قرار دادند که با صفحه های گرد خود و با طراحی های مبتنی بر چرم و فلز زیبایی خاصی را به مفهوم ساعت های هوشمند بخشیده اند. کار جالب LG این بود که ساعت هوشمند خود را نه در کنار اسباب دیگر تکنولوژیک بلکه در کنار کفش های چرم و سایر کالاهای غیر تکنولوژیک قرار داد:

پنج مورد از جالب ترین تکنولوژی های معرفی شده در MWC

 

نسل پنجم اینترنت موبایل برای صاحبان کسب و کار

اگر تصور میکنید که قرار است با ورود نسل پنجم اینترنت موبایل ویدئوها و فیلم های شما زودتر لود شود، بهتر است دوباره فکر کنید. این اینترنت تنها قرار نیست برای دانلود سریعتر مورد استفاده قرار بگیرد، بلکه از هم اکنون مبنایی خوب برای Internet of Things در نظر گرفته شده است. اینترنت 5G به راحتی قادر است همه اسباب و وسایل زندگی شما را به هم متصل کند و از هم اکنون مسیر های جدیدی برای کاربست عملی این ایده در نظر گرفته شده است. از آنجایی که این سرعت هزینه های بسیاری را در پی دارد، در نتیجه باید برای کارهای مهمتری به غیر از دانلود و فیلم دیدن مورد استفاده قرار گیرد!

پنج مورد از جالب ترین تکنولوژی های معرفی شده در MWC

 

واقعیت مجازی، واقعیت جدید شما خواهد بود

یکی از مهمترین تکنولوژی هایی که در MWC امسال بسیار جلوه گری میکرد موضع واقعیت مجازی و دستگاه های جدیدی بود که در این خصوص معرفی شدند. این دستگاه ها قرار است حضور در یک مکان دیگر به غیر از مکان فعلی شما را به یکباره ممکن سازند و به گونه ای همان طی العرض هستند.

البته هنوز این دستگاه ها از محدودیت های خاص خود برخوردار هستند و شاید هنوز کیفیت ویدئو های آنها به خصوص در Oculus Rift چندان قابل توجه نباشد. اما زمانی که با همین کیفیت نیز ذهن شما در گیر واقعیت مجازی شود، شاید دیگر هیچ گاه نخواهید به واقعیت اصلی برگردید:

پنج مورد از جالب ترین تکنولوژی های معرفی شده در MWC

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-03-08 00:28

افزودن دیدگاه جدید