کد مطلب: 

173314

برگزاری کارگاه آموزشی پایش دولت الکترونیکی با حضور مدرسان سازمان ملل

نخستین کارگاه آموزشی پایش دولت الکترونیکی با حضور دو تن از مدرسان سازمان ملل و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
برگزاری کارگاه آموزشی پایش دولت الکترونیکی با حضور مدرسان سازمان ملل

به گزارش سیتنا، کارگاه مذکور در طی سه روز از 12 تا 14 اسفند ماه با همکاری دپارتمان امور اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد و با حضور نمایندگان بیش از 65 دستگاه اجرایی برپا بود.

بنا بر این گزارش در نخستین گارگاه آموزشی پایش دولت الکترونیکی در ایران که با همکاری سازمان ملل برگزار شد، ارزیابی آزمایشی وضعیت ایران بر اساس چاچوب METER که ابزاری برای خودارزیابی آمادگی دولت الکترونیک در هر کشور  است، انجام شد.

این گزارش حاکی است در این کارگاه سه روزه، امکان ارزیابی از موضوعاتی مانند تقاضاها، نیازمندی­ها، حوزه‌­های اولویت­‌دار فناوری، محیط توانمندساز، ساختار نهاد راهبری، سطح تعامل میان­‌دستگاهی و سایر جنبه­‌های کلیدی دیگر برای دو طرف فراهم و هم چنین زمینه ایجاد نقشه ­راهی برای فعالیت­‌های کوتاه ­مدت و بلندمدت آتی ایجاد گردید.

تعریف معیارهایی برای توسعه و ارزیابی خدمات الکترونیکی، هماهنگی برای بهبود خدمات الکترونیکی، بحث و بررسی در رابطه با ایجاد پنجره واحد به­منظور بهبود ارائه خدمات و بحث و بررسی در رابطه با چگونگی بهبود رتبه ایران در شاخص توسعه دولت الکترونیک و شاخص مشارکت الکترونیک از جمله محورهای مورد بررسی در این کارگاه سه روزه بود.

گفتنی است جایگاه دولت الکترونیک ایران براساس آخرین ارزیابی سازمان ملل در مورد دولت الکترونیک در سال 2014 در بین 194 کشور، 105 است که امیدواریم با همکاری مناسب با سازمان ملل شاهد ارتقاء جایگاه کشور در حوزه دولت الکترونیک باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-03-07 11:38

افزودن دیدگاه جدید