کد مطلب: 

173291

مرتضی آقاتهرانی: اینترنت زمینه‌ی گرایش جوانان به گناه است!

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی، گفت: جوانان به آسانی می‌توانند در فیس‌بوک، فضای مجازی به سوی گناه گرایش پیدا کنند، اما انسان‌ها با افزایش اعتقادات و عقاید اسلامی، جلوی بروز هر گناهی را از درونشان برگیرند.
مرتضی آقاتهرانی: اینترنت زمینه‌ی گرایش جوانان به گناه است!

به گزارش سیتنا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی، نماینده مجلس مردم تهران در مجلس شورای الاسلامی، در جمع عزاداران هیأت فاطمیون که در مسجد اهل بیت قم برگزار شد، گفت: بهترین مخلوقات و شرف ترین موجودات نزد خداوند، انسان است و و در روایت‌های اهل بیت (ع) آمده است که خداوند انسان را آفرید تا شناخته شود، فضل و کرم خداوند بسیار بوده بنابراین انسان‌ها را آفرید تا از نعمت‌های پرودگار استفاده کند و شکرگزار آن‌ها باشد.

آقا تهرانی بیان کرد: خداوند استعداد و توانایی، ابزارها و وسایل رسیدن به مقام قرب الهی را برای انسان فراهم کرده است، بنابراین افراد با اختیارشان می‌توانند از آن‌ها به درستی استفاه کنند و به مقام قرب الهی برسند یا در مسیر غیر الهی استفاده کنند.

وی در ادامه سخنانش به سیره رفتاری و سبک زندگی ائمه اطهار (ع) اشاره کرد و گفت: اگر دوره 250 ساله زندگی ائمه اطهار (ع) را مورد بررسی قرار بدهیم به این نتیجه می‌رسیم که همه امامان سیره و سبک زندگی الهی داشته‌ اما رفتارها و روش برخوردهای مختلفی با مسائل اجتماعی، سیاسی جامعه داشته‌اند.

آقا تهرانی با بیان این که انسان‌ها همواره در زندگشان مورد امتحان‌های الهی قرار می‌گیرند، گفت: وظیفه انسان‌ها در امتحان‌های الهی این است که در زمان و شرایط مختلف به تکلیف و ظیفه الهی اشان عمل کنند و یافتن و عمل کردن به وظیفه، امر سخت و مشکلی است.

استاد اخلاق حوزه علمیه ابراز کرد: کسانی از دستورات ولی فقیه زمانشان تبعیت می‌کنند، از جهت عمل به وظیفه­اشان در زمان‌ها و شرایط مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آسوده خاطر هستند و همان‌گونه ولی فقیه در جنگ تحمیلی به آن‌ها دستور مبارزه و جهاد داده و امروز دستور صلح و سازش می‌دهد، از ایشان تبعیت می‌کنند.

وی در ادامه سخنانش با بیان این که امروز زمینه و بسترهای گناه برای جوانان در جامعه فراهم شده است، گفت: جوانان به آسانی می‌توانند در فیس‌بوک، فضای مجازی به سوی گناه گرایش پیدا کنند، اما انسان‌ها با افزایش اعتقادات و عقاید اسلامی، جلوی بروز هر گناهی را از درونشان برگیرند.

آقا تهرانی اظهار داشت: برای جوانان و مردم ایران مناسب نیست که تابع الگوی­های غربی و خارجی باشند و با سیر و سبک زندگی ائمه اطهار (ع) بیگانه باشند.

استاد اخلاق حوزه علمیه به بیان سیره زندگی حضرت زهرا (س) پرداخت و تصریح کرد: هیچ فردی در دفاع از ولایت حضرت زهرا (س) یاری نکرد اما ایشان تا آخرین لحظه عمرشان به وظیفه و تکلیف الهی‌اش عمل کرد و ایشان در امر دفاع از ولایت ثابت قدم بودند.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی در پایان سخنانش بیان کرد: یکی از اصول در خودسازی ثابت قدم بودن در احکام و تکالیف الهی است و هر زمانی انسان به گناهی روی آورد و از مسیر الهی دور شد، توبه کند و به دوباره اعتقادات و عقایدش بازگشت کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-03-06 00:40

افزودن دیدگاه جدید