کد مطلب: 

173274

اعلام آمادگی اعتماد مبین برای واگذاری شرکت مخابرات

شرکت توسعه اعتماد مبین به عنوان سهامدار 50 درصدی مخابرات اعلام کرد که حاضر است سهام خود را به قیمتی معادل یک سوم 120 هزار میلیارد تومان و حتی کمتر از آن واگذار کند.
اعلام آمادگی اعتماد مبین برای واگذاری شرکت مخابرات

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، به دنبال انتشار مصاحبه مهندس برات قنبری - معاون برنامه ریزی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - که در تاریخ 27 بهمن ماه و با تیتر« کاش مخابرات یک ریال واگذار می‌شد اما درست» بر روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفت، شرکت توسعه اعتماد مبین به عنوان سهامدار 50 درصدی مخابرات به ارائه توضیحاتی در این زمینه پرداخته است.

در متن جوابیه این شرکت آمده است:«علیرغم این که فرایند واگذاری شرکت مخابرات ایران 32 ماه زمان برده و توسط ارکان قانونی نظیر بورس اوراق بهادار و سازمان خصوصی سازی عرضه گردیده و شرکت توسعه اعتماد مبین به عنوان یک خریدار (50 درصد و یک سهم) آن را طبق ضوابط عرضه شده در بورس و بیشتر از قیمت پایه اعلامی خریداری کرده است و سرمایه‌گذاری کلانی را به انجام رسانده که نمونه آن فقط در دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی سال جاری با حضور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات در برخی از استانها 470 میلیارد تومان در بخش تلفن ثابت و بیش از 1000 میلیارد تومان در بخش ارتباطات سیار به بهره برداری رسیده است.

تحقق این امور درحالی صورت گرفته که نه تنها ریالی به تعرفه‌های مخابرات افزوده نشده بلکه با کاهش شدید تعرفه ها هم روبرو بوده‌ایم.

لکن ما خریداران اکثریت سهام مخابرات ایران حاضریم برابر همان شرایط خریداری شده از سازمان خصوصی سازی در آبان ماه سال 1388 نه تنها به نصف و یک سوم مبلغ اعلامی جنابعالی (معاون برنامه ریزی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) که در مصاحبه اخیر ارزش مخابرات ایران را به میزان 120 هزار میلیارد تومان اعلام فرموده‌اید بلکه به کمتر از آن با نظارت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سهام خود را عرضه کنیم و اگر حضرتعالی و همکارانتان در آن عرضه سهام، ما را کمک کنید بسیار متشکر خواهیم شد.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-03-04 19:06

دیدگاه‌ها

تصویر محمد کریم اخویزادگان
ارزوی جناب آقای قنبری مبتنی بر یک اصل کلی است که متاسفانه در کشور ما معیاری برای انتخاب کارافرین وجود ندارد تا این امور مهم با انها سپرده شود و امید واریم که این ارزو یک روزی در کشور براورده گردد . ولی باید دید که چرا برای اتحاد مبین این ارزو اینهمه ناخوشایند بوده که این ارزوی منطقی را بخود گرفته و حاضر شده سهام را عودت دهد ولی اگر واقعا آماده است تا سهام را عودت دهد باید تمام املاکی را که فروخته مجددا خریداری و سر جایش بگذارد و نیز سود های برداشت شده را نیز برگزداند و همچننین دیر کرد بدهی ها را نیز جبران کند و یک حسابرسی دقیقی بشود و معاملات خلافی که انجام شده ابطال و جبران خسارت شود . ودایع تلفن های ثابت و همراه را که قرار بوده به ملت برگزداند ولی در عمل خلاف وعده این نقدینگی عظیم را در خدمت خود داشته تعیین تکلیف کند در این مدت معاملات کلانی با شرکت هائی چون صا ایران و ایزیران و یا اریا همراه ( از گروه معروف آریا ) که بصورت فرمایشی و غیر قانونی انجام شده و زیانهای بسیاری برای شبکه مخابراتی داشته است. پس دادن سهام باید با در نظر گرفتن همه این خسارات انجام شود تا بدانند که حساب و کتابی در دنیا هم میتواند باشد و فقط گفتن پس میدهیم نباشد و عبرتی باشد برای بقیه . زمین های هزاران دفتر مخابرات اهدائی از روستائیان فقیر در نقاط محروم کشور را فروخته و پول آن را به ناکجا اباد برده اند . در حالیکه ارزش هریک از این زمین یا ساختمانها در براورد موقع واگذاری یک ریال تعیین شده بود.
ارسال شده توسط محمد کریم اخویزادگان در 25 خرداد 94 - 22:43

افزودن دیدگاه جدید