کد مطلب: 

17326

توسعه‎ی شرکت‎های دانش بنیان و اشتغال زایی در حوزه‎ی ICT ضروری است

توسعه‎ی شرکت‎های دانش بنیان و اشتغال زایی در حوزه‎ی ICT ضروری است

معاون حقوقی، امور مجلس و دولت وزارت ارتباطات در نشست اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز با مدیران ICT استان بر همگرایی شرکت های مرتبط با ICT برای رسیدن به اهداف برنامه پنجم توسعه، تاکیدکرد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت ارتباطات، دکتر براری بر توسعه زیرساخت های مخابراتی به عنوان وظیفه ذاتی فعالان حوزه ICT اشاره کرد و گفت: توسعه شرکت های دانش بنیان و اشتغال زایی در حوزه ICT استان ضروری است.

 

معاون پارلمانی وزارت ارتباطات، بر توسعه دولت الکترونیک و افزایش تولید محتوای نرم افزارهای بومی و کاربردی اشاره کرد و افزود: همگرایی شرکت های مرتبط با ICT استان برای رسیدن به اهداف برنامه پنجم توسعه ضروری است.

 

وی بر همپوشانی اپراتورهای ارتباطات سیار همراه اول و ایرانسل تاکید کرد و ادامه داد:. مردم باید بتوانند از زیرساخت های ایجاد شده در بخشICT که موجب رفاه بیشتر می شود، استفاده کنند.

 

در ادامه این نشست مهندس نژاد محمد سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز به مشکلات بخش ICT در استان البرز اشاره کرد و افزود: پیگیری راه اندازی و توسعه مرکز داده داخلی امن و پایدار با پهنای باند مناسب در استان و افزایش خدمات الکترونیکی ازجمله اقدامات انجام شده دراین اداره کل است.

 

وی بر طراحی و راه اندازی نسخه اولیه پرتال جامع خدمات الکترونیک دستگاه های استان تاکید کرد و ادامه داد: گسترش خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) شامل تأمین تلفن خانگی برای روستاهای 20 خانوار به بالای فاقد این امکان، تأمین یک ارتباط (تلفن) عمومی برای روستاهای زیر 20 خانوار، ایجاد دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی برای روستاهای بیش از 70 خانوار، در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

 

نژادمحمد راستی آزمایی اطلاعات رسیده ازسوی اپراتورها به صورت بازدید میدانی و تصادفی از سوی اداره کل ICT استان را مهم ارزیابی کرد و افزود: حمایت از توسعه دفاتر پیشخوان دولت ضروری است.

 

شایان ذکر است پس از این نشست، جلسه ای با حضور استاندار البرز، معاونین حوزه استانداری و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی وهمچنین معاون پارلمانی وزارت، برگزارشد و مشکلات استان در حوزه تلفن همراه و ثابت ، اینترنت، دولت الکترونیک، دفاتر پیشخوان دولت، پست و پست بانک بررسی شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-10-21 17:04

افزودن دیدگاه جدید