کد مطلب: 

173236

وزارت ارتباطات آماده انتقال تجربیات و توانمندی‌های خود به افغانستان است

معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات، در دیدار با معاون وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات جمهوری افغانستان، گقت: وزارت ارتباطات آماده انتقال تجربیات وتوانمندیهای خود به افغانستان است.
وزارت ارتباطات آماده انتقال تجربیات و توانمندی‌های خود به افغانستان است

به گزارش سیتنا، در این دیدار مهندس راسخ با اشاره به مشترکات فرهنگی، تاریخی و زبان مشترک، گفت: ایران و افغانستان از دیرباز تعاملات فرهنگی عمیقی داشته اند و توسعه  همکاری با همسایگان از  رویکردهای اصلی ، وزارت ارتباطات است.

وی در ادامه افزود: وزارت ارتباطات آمادگی همکاری با افغانستان در زمینه های آموزشی، مالی و اداری ، اجرای پروژه های ارتباطی و  پشتیبانی انواع تجهیزات ارتباطی  راداراست.

مهندس راسخ از معاون وزیر مخابرات افغانستان دعوت کرد تا از توانمندیهای بخش خصوصی حوزه ICT ایران درزمینه آموزشی،تحقیقاتی و تولیدی  بازدید کرده و امکان برگزاری نمایشگاههای تخصصی در کشور افغانستان را، برای بخش خصوصی  طرف ایرانی مهیا کند.

در ادامه این دیدار وهاب الدین سادات علاقمندی خود را برای توسعه همکاری های فی مابین اعلام کرد و اظهار داشت : افغانستان تمایل دارد تا در زمینه های پستی و به ویژه پست مالی وپست بانک ، از تجربیات و مساعدت جمهوری اسلامی استفاده کند.

وی در پایان تاکید کرد: اجرای کامل تفاهم نامه های موجود بین دو کشور مورد نظر ماست تا تجربیات وزارت ارتباطات جمهوری اسلامی به کشورافغانستان منتقل شود.

لازم به ذکر است وهاب الدین سادات ، معاون وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات جمهوری افغانستان با مهندس مهری مدیرعامل شرکت پست  نیز دیدارکرد.

در  این نشست طرفین درخصوص گسترش همکاری های پستی دو کشور در زمینه چاپ و انتشار تمبر مشترک و ایجاد سرویس اشتراک تمبر، راه اندازی سرویس پست خرید الکترونیک، ایجاد و راه اندازی سرویس پست مالی بین دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در پایان این دیدار طرفین توافق کردند تفاهم‌نامه‌ای جامع درخصوص موارد مطروحه تنظیم تا در حضور وزرای ارتباطات دو کشور به امضا رسانند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-03-03 16:34

افزودن دیدگاه جدید