کد مطلب: 

173234
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

از سال آینده دانش‌آموزان می‌توانند تلفن همراه با خود به مدرسه ببرند

در حالیکه معاون وزیر آموزش و پرورش خبر از امکان به همراه داشتن گوشی دانش‌آموزی از سال آینده توسط دانش‌آموزان داده است اما وزارت ارتباطات قرار است سیم‌کارت دانش‌آموزی ارائه کند نه گوشی.
از سال آینده دانش‌آموزان می‌توانند تلفن همراه با خود به مدرسه ببرند

به گزارش سیتنا، خبرگزاری تسنیم، نوشت: حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها با بیان اینکه از سال آینده دانش‌آموزان می‌توانند تلفن همراه دانش‌آموزی را با خود به مدرسه ببرند، اظهار کرده است که این تلفن همراه که با هماهنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طراحی و عرضه شده است که قابلیت‌های تعریف شده‌ای دارد و فقط برای دانش‌آموزان طراحی شده است.

اظهارات این معاون آموزش و پرورش اگرچه به اسم تلفن همراه مطرح شده اما احتمالا منظور وی الزام شش ماهه اپراتورها برای طراحی و عرضه سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی بوده است.

هم‌اکنون استفاده از تلفن همراه در مدارس کشور ممنوع است و هرچند که ممکن است مزیت‌هایی چون ارتباط والدین با فرزندان به همراه داشته باشد اما ظاهرا نگرانی‌های آن بیشتر نمود دارد.

با توجه به اینکه نگرانی‌های این ابزار ارتباطی بیش از مزایای آن است، آموزش و پرورش مانع همراه آوردن گوشی در مدارس می‌شود و از این رو بسیاری از دانش‌آموزان گوشی‌های خود را در مغازه‌ها اطراف مدارس به امانت می‌گذارند.

اما از آنجاییکه پلیس بارها نسبت به این موضوع هشدار و خبر از سواستفاده‌های احتمالی از گوشی‌های به امانت گذاشته شده داده باید منتظر وعده وزارت ارتباطات مبنی بر طراحی سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی ماند.

قطعا این سیم‌کارت‌ها باید قابلیتی داشته باشد که در وهله اول نظر آموزش و پرورش را جلب کند تا فرزندان مجوز حمل تلفن همراه را داشته باشند؛ هرچند ممکن است آموزش و پرورش لیست خاصی از گوشی‌های ساده و با امکانات مشخص را برای در اختیار گرفتن دانش‌آموزان مشخص کند.

سیتنا اضافه می‌کند؛ پیش از این، سید مجید صدری، مدیرعامل رایتل در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از این اپراتور، از عرضه سیم­‌کارت کودک توسط این اپراتور خبر داده و گفته بود: سیم کارت­ کودک با امکان استفاده انحصاری از آپارات کودک، سرویس انیمیشن و کارتون رایتل و مجله نبات در اختیار خانواده ­ها قرار می­ گیرد تا با آسودگی به فرزندانشان اجازه استفاده از این سیم­ کارت را بدهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-03-03 14:58

افزودن دیدگاه جدید