کد مطلب: 

173216

پیام دکتر واعظی به مناسبت سالروز تأسیس پژوهشگاه ICT

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیامی چهل و چهارمین سال روز تاسیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) را تبریک گفت.
پیام دکتر واعظی به مناسبت سالروز تأسیس پژوهشگاه ICT

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات، در پیام دکتر واعظی، آمده است: جهان امروز رویکردهای نوینی را در عرصه ارتباطات وفناوری اطلاعات تجربه می کند. در دهه های گذشته تلاش ارائه دهندگان خدمات و کالا در این حوزه متمرکز بر توسعه نسل های موجود و رایج فناوری بود، لیکن در عرصه نوین ارتباطات، فناوری های موجود به صورت بنیادین دستخوش تغییر و تحول شده است.

بنابر این گزارش، در بخش دیگر پیام وزیر ارتباطات می خوانیم: امروزه موضوع اینترنت اشیاء (IoT) و  نیز تحقق شعار" اینترنت هر زمان و همه جا" در حال شکل گیری است. چنین تحولات شگرفی ریشه در توسعه دانشهای مرتبط و انجام تحقیقات کاربردی دارد. به عبارت دیگر توسعه علوم کاربردی و برقراری ارتباط ساختاری بین این علوم و محصولات نوین فناورانه کلید توسعه پایدار این بخش محسوب می شود و در پرتو اینگونه تحقیقات است که توان رقابت کشور در عرصه های منطقه ای و بین المللی نیز افزایش می یابد. از آن جا که نمی توان انتظار داشت که محققان بخش در تمامی بخش های تحقیقاتی وارد شده و در آنها به ابداع و نوآوری بپردازند، بنابراین تعیین اولویت های تحقیقاتی که منجر به اجرای طرح های کلان در کشور خواهد شد، از اهمیت به سزایی برخوردار است.

در ادامه این پیام آمده است: در این راستا پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات(مرکز تحقیقات مخابرات ایران) مسئولیت انجام اینگونه تحقیقات نوآورانه را در قالب طرحهای کلان پژوهشی عهده دار شده و تلاش می کند، تا نقشی مؤثرتر در هدایت هوشمندانه فعالیت های توسعه ای بخشی داشته باشند.

وزیر ارتباطات در پایان پیام خود چهل و چهارمین سال روز تأسیس پژوهشگاه را فرصتی مغتنم برای گرامیداشت یاد و خاطره جهادگران عرصه علم و تحقیقات و به ویژه شهدای گرانقدر پژوهشگاه دانسته و ابراز امیدواری کرده است که با استمرار این جهاد علمی شاهد گستردگی هرچه بیشتر فعالیت های این نهاد تحقیقاتی در خانواده بزرگ ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-03-02 15:40

افزودن دیدگاه جدید