کد مطلب: 

173203
ستاری در هفتمین کنفرانس توسعه نظام تامین مالی در ایران:

فراهم کردن بسترهای فرهنگی در اجرای اقتصاد دانش‌بنیان ضروری است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: رویکرد جامعه به اقتصاد دانش بنیان باید اصلاح شود و این امر تنها از راه فرهنگ‌سازی محقق می شود.
فراهم کردن بسترهای فرهنگی در اجرای اقتصاد دانش‌بنیان ضروری است

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در هفتمین کنفرانس توسعه نظام تامین مالی در ایران که با رویکرد اقتصاد مقاومتی و با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، بزرگترین معضل پژوهش را بدون مشتری بودن آن عنوان کرد وگفت: پژوهش هایی که در پژوهشگاه های شیک و بزرگ دولتی شکل گرفته اند غالبا نتوانسته اند مشکلی از مشکلات جامعه را حل کنند و این نوع نگاه به پژوهش می باید با فرهنگ سازی آن اصلاح شود.

استخراج طلا از دانشگاه ها
وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها محل تولید ارزش افزوده به عنوان زایشگاه شرکت های دانش بنیان و جزیی از جامعه هستند افزود: اگر اعتقاد داریم دانشگاه ها معادن ارزشمندی مانند طلا هستند باید سازو کار فرآروی این معادن انسانی-علمی را در کنار دانشگاه ها ایجاد کنیم.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره افزایش دامنه فعالیت های دانش بنیانی طی یک سال اخیر افزود: در این مرحله ضروری است شرکت های بزرگ وارد عرصه دانش بنیان شوند چرا که توسعه این اقتصاد با دریافت نوآوری و فناوری شرکت های کوچک توسط این شرکت ها و گسترش آنها امکان پذیر است.

ترویج فرهنگ اقتصاد دانش بنیان با صندوق نوآوری و شکوفایی
دبیر هیئت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به افزایش اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی در سال آینده به عنوان راهی برای توسعه اقتصاد شرکت ها بر مبنای دانش و نوآوری افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یک نهال ارزشمند باید با همکاری همه نهادها به رشد و شکوفایی برسد.
ستاری ادامه داد: دلیل شکوفایی این نهاد اقتصادی صرفا ارائه تسهیلات به شرکت ها نیست بلکه قرار است فرهنگ اقتصاد دانش بنیان را در جامعه ترویج کند.

حل بسیاری از مشکلات با اشتغالزایی دانش بنیان
وی نسبت به اینکه در آینده عدد قابل توجهی از درآمد کشور از راه دانش و فناوری تامین شود گفت: نوع اشتغال در اقتصاد دانش بنیان با نوع اقتصاد موجود در کارخانه ها و صنعت بسیار تفاوت دارد چرا که این نوع اقتصاد نه تنها مشکلات زیست محیطی ایجاد نمی کند بلکه قرار است بسیاری از مشکلات را حل کند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت گسترش اقتصاد دانش بنیان توسط بخش خصوصی بیان کرد: باید گسترش این فرهنگ، زمینه ایجاد اشتغال جدید در کشور و تبدیل مشکلات به کسب و کار و اشتغال تنها در بستر اقتصاد دانش بنیان محقق می شود.
براساس این گزارش، هفتمین کنفرانس سالانه توسعه نظام تامین مالی در ایران با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس دانشگاه صنعتی شریف، نماینده بانک توسعه اسلامی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیران عامل چند بانک خصوصی و فعالان عرصه اقتصادی و صاحبنظران سرمایه گذاری خطرپذیر در سالن اصلی همایش های صدا و سیما برگزار شد.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-03-01 22:30

افزودن دیدگاه جدید