کد مطلب: 

173192
مجری طرح موتور جستجوی بومی:

روزانه بیش از ۱۰۰ هزار کاربر از خدمات "پارسی جو" استفاده می‌کنند

مجری طرح موتور جستجوی بومی با اشاره به اینکه جویشگر فارسی 'پارسی جو' در حال ارایه خدمات در فضای وب به کاربران است، گفت: روزانه بیش از ۱۰۰ هزار کاربر از خدمات مختلف این مجموعه بهره می‌برند.
روزانه بیش از ۱۰۰ هزار کاربر از خدمات "پارسی جو" استفاده می‌کنند

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر علیرضا یاری، رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ICT، گفت: اخبار، آب و هوا، اوقات شرعی، تصاویر، آوا، ترجمه و نقشه از جمله خدمات این جویشگر فارسی است.

مجری طرح موتور جستجوی بومی، اظهار کرد: ارتقاء خدمات جستجوگرهای فارسی در کنار سایر موارد از جمله ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، ترجمه و سرویس نقشه و سرگرمی انجام می‌گیرد.

بنابر این گزارش دکتر یاری با اشاره به اینکه تمام پروژه‌های این حوزه در قالب طرح جویشگر یا جستجوی بومی در حال اجرا است، اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در صدد است این کار را متمرکز و با هدف مشخص انجام دهد تا به نتایج مطلوب تری دست یابد.

وی از انجام فراخوان موتورهای جستجوی فارسی زبان در آینده نزدیک خبرداد و گفت: شناسایی مجموعه‌های توانمند و پشتیبانی مناسب از فعالان این حوزه از مهمترین اهداف این فراخوان است.

مجری طرح موتور جستجوی بومی، اظهار کرد: در بخش خصوصی موتورهای جستجوی دیگری ممکن است فعال باشند و یا ظرفیت فعال شدن را داشته باشند که باید پس از شناسایی مورد پشتیبانی قرار گیرند.

یاری، تقویت بخش خصوصی و رونق فضای کسب و کار از مهمترین عوامل برای توانمند شدن موتورهای جستجوگر فارسی اعلام کرد و گفت: با تحقق این موضوعات می‌توان خدمات بهتری به مراجعه کنندگان جستجوگرهای فارسی زبان ارایه کرد.

وی به تشکیل شورای رهبری موتور جستجوی بومی اشاره کرد و گفت: این شورا در صدد ایجاد زیرساخت لازم و تقویت بخش خصوصی است و در آینده نزدیک نقش آن پررنگتر خواهد شد.

گفتنی است؛ شورای راهبردی موتور جستجوی بومی با دستور وزیر ارتباطان و فناوری اطلاعات و متشکل از نمایندگان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فناوری اطلاعات ایران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و سه عضو به نمایندگی بخش خصوصی تشکیل شده است.

انسجام و جهت دهی، هدایت و راهبری پروژه‌های موتورجستجوی بومی با پشتیبانی کامل از خط و زبان فارسی، خدمات جستجوی دولت الکترونیک و درگاه مجتمع سازی خدمات فناوری اطلاعات از جمله وظایف این شورای است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-03-01 11:36

افزودن دیدگاه جدید