کد مطلب: 

173162

تلفن‌های هوشمندی که تبدیل به دوربین حرفه‌ای می‌شوند

در سال های اخیر دوربین تلفن‌های هوشمند به دستگاه های عکاسی پیچیده تبدیل شده‌اند. دوربین‌هایی که با وجود اندازه کوچک، توانایی‌های زیادی دارند و این امکان را در اختیار عکاسان و فیلم‌برداران قرار می‌دهند تا از خلاقیت هنرمندانه خود برای خلق تصاویر و عکس‌های متفاوت استفاده کنند.
تلفن‌های هوشمندی که تبدیل به دوربین حرفه‌ای می‌شوند

به گزارش خبرنگار سیتنا، 15 سال از عرضه اولین تلفن همراه مجهز به دوربین عکاسی می‌گذرد. در سال ۲۰۰۰ میلادی، سامسونگ با عرضه تلفن همراه مدل SCH-V200 مجهز به یک دوربین عکاسی ۳/۰ مگاپیکسلی، استاندارد صنعتی تازه‌ای را پایه‌گذاری کرد و پس از گذشت دو سال، تلفن‌های همراه از یک ابزار نامأنوس برای جلب توجه، به وسیله‌ای مفید و کاربردی تبدیل شدند.

سامسونگ از زمان عرضه اولین تلفن همراه دوربین‌دار، تلاش کرده تا کارکرد و کیفیت دوربین تلفن‌های هوشمند را بهبود بخشد و همه امکانات را در یک ابزار خلاصه کرده‌ تا کاربران تنها یک دستگاه را با خود جابه‌جا کنند. 

جالب است بدانید دوربین‌های حرفه‌ای دارای حسگرهای تصویری و مدارهایی 50 برابر بزرگ­تر از دوربین‌های طراحی شده برای تلفن‌های هوشمند هستند، اما سامسونگ سعی کرده با توسعه امکاناتی چون دامنه دینامیکی بالای بی‏درنگ  (Real-Time High Dynamic Range- HDR) و فوکوس اتوماتیک مرحله‌ای (Phase difference Auto Focus- PAF) ثبت تصاویر توسط دوربین‌های تلفن‌های هوشمند را به تصاویر واقعی و نظیر آنچه با چشم دیده می‌شود، نزدیک کند.

حسگر بیشتر دوربین‌های تلفن‌های هوشمند به لحاظ فیزیکی کوچک‌تر از حسگرهای دوربین‌های دیجیتال هستند و حتی اگر تعداد پیکسل‌ها برابر باشد، باز هم هر سلول نوری یا پیکسل، در این حسگرها کوچک‌تر است. این پیکسل‌ها عملاً تا قطر ۱۲.۱ میکرون کوچک شده‌اند و همین امر، کاهش نویزها را در فواصل میان پیکسل‌ها دشوارتر می‌سازد. کاهش نویز، نقش اصلی را در دامنه دینامیکی بالا(HDR) ایفا می‌کند و در فوکوس اتوماتیک مرحله‌ای (PAF) نیازمند سرعت و دقت در عکس‌العمل است.

این روزها استفاده از دوربین جلویی تلفن‌های هوشمند به یک خصوصیت مهم برای گوشی‌های موبایل تبدیل شده است. زمانی‌که سامسونگ اولین Galaxy S را مجهز به دوربین جلویی تولید کرد، تنها نیاز کاربران هنگام گفتگوی ویدئویی دو طرفه پیش‌بینی شده بود، ولی پس از مدتی وجود دوربین جلو به نیاز مهم‌تری تبدیل شد.

در حال حاضر گسترش شبکه‌های اجتماعی و رونق انتشار «سلفی» در رسانه‌های اجتماعی، تقاضا برای دوربین جلویی با کیفیت بالا را افزایش داده است. به همین دلیل سامسونگ بر آن شد تا تحولی در دوربین تلفن‌های همراه ایجاد کند. دوربین Galaxy S5 یک نمونه‌ پیشرفته از تحول نسل دوربین­ها در محصولات موبایل سامسونگ به شمار می­آید. با دوربین جلوی Galaxy S5 می‌توان ویدئوهایی با کیفیت FULL HD ضبط کرد  و مکالمات ویدئویی با کیفیت بالا داشت. دوربین ۷.۳ مگاپیکسلی جلوی Galaxy Note4 با لنز 1.9، یک گام فراتر رفته و با زاویه باز ۹۰ درجه‌ای، امکان ثبت سلفی یا سلفی‌های جمعی (wide selfie) تا 120 درجه را ممکن می‏سازد.

تلفن‌های هوشمندGalaxy A3,A5,A7  نیز با دوربین جلویی پنج مگاپیکسلی خود، باز هم فراتر رفته است و امکان ثبت سلفی‌های بهتری را فراهم می­کنند. این دوربین‌ها هوشمند هستند و محاسبات لازم را برای ثبت یک عکس شگفت­انگیز انجام می‌دهند. سامسونگ علاوه بر طراحی دوربین‌های ویژه، در توسعه اپلیکیشن‌های خاص نیز فعالیت‌های مختلفی انجام داده تا تصاویر با کمک فناوری، خلاقانه و جذاب‌تر شوند.

روند تحول در کیفیت دوربین تلفن‌های هوشمند سامسونگ سری GALAXY S

پیکسل

Galaxy S

Galaxy S2

Galaxy S3

Galaxy S4

Galaxy S5

دوربین اصلی

۵ مگا‌پیکسل

۵ مگاپیکسل

۸ مگاپیکسل

۱۳ مگاپیکسل

۱۶ مگاپیکسل

دوربین جلو

VGA

1.9 مگاپیکسل

۹.۱ مگاپیکسل

۲ مگاپیکسل

۲ مگاپیکسل

 

روند تحول در کیفیت دوربین تلفن‌های هوشمند سامسونگ سری GALAXY Note

پیکسل

Galaxy Note

Galaxy  Note2

Galaxy  Note3

Galaxy  Note4

Galaxy  Note Edge

دوربین اصلی

 8 مگا‌پیکسل

8 مگاپیکسل

13 مگا پیکسل

16  مگاپیکسل

16 مگاپیکسل

دوربین جلو

2 مگاپیکسل

1.9 مگاپیکسل

2  مگاپیکسل

3.7 مگاپیکسل

3.7 مگاپیکسل

 

کیفیت دوربین تلفن‌های هوشمند سامسونگ سری GALAXY A

پیکسل

Galaxy A3

Galaxy  A5

Galaxy  A7

دوربین اصلی

8 مگا‌پیکسل

13 مگاپیکسل

13 مگاپیکسل

دوربین جلو

5  مگاپیکسل

5  مگاپیکسل

5 مگاپیکسل

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-02-28 16:51

افزودن دیدگاه جدید