کد مطلب: 

173159
رییس کمیته اجرایی و ارزیابی سومین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری:

به‌دنبال برندسازی و اعتباربخشی به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان هستیم

الیاسی در اختتامیه سومین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری گفت: شرکت های دانش بنیان و فناور باید در مسیر رقابت پذیری بین الملی که تنها راه اقتصاد دانش بنیان است گام بردارند.
به‌دنبال برندسازی و اعتباربخشی به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان هستیم

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر مهدی الیاسی مدیرکل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و رییس کمیته اجرایی و ارزیابی سومین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری در اختتامیه این جایزه اظهار کرد: رویکرد ما در این جایزه، پرداختن به طبیعت اقتصاد دانش بنیان است و ما به دنبال این هستیم که شرکت هایی که در مسیر طبیعی اقتصاد هستند را شناسایی و به آنها کمک کنیم و با تلاش و سعی آنها را در مسیر خودارزیابی و بهبود توانمندی هایشان قرار دهیم.

وی ادامه داد: این شرکت ها باید در مسیر رقابت پذیری بین الملی که تنها راه اقتصاد دانش بنیان است گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از مراسم جایزه سه مفهوم اصلی پیگیری شده است ابراز کرد: بحث جستجو و پیدا کردن و یارگیری از شرکت های ایرانی که به ارزش فناوری پی برده اند و در جهت توانمندسازی گام برمی دارند از محورهای اصلی جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری بوده است.

الیاسی با اشاره به اینکه این جایزه تنها جایزه ای است که هدف تایید و تثبیت توانمندسازی شرکت های ایرانی را دنبال می کند بیان کرد: ما در نظر داریم در این مسیر تعالی شرکت های دانش بنیان و فناور ایرانی پیگیری کنیم و رویکردی اصلی این است که شرکت هایی که می خواهند در مسیر طبیعی کسب و کار دانش بنیان فعال شوند شناسایی و در توانمندی سازی آنان کمک کنیم.

رییس کمیته اجرایی به اهداف دیگر این جایزه اشاره کرد و گفت: برندسازی و اعتباربخشی به شرکت های فعال نوآور و دانش بنیان که در کنار قابلیت های فنی، قابلیت های کسب و کار و تجارت را دارند، شبکه سازی انسانی، مالی و دانشی شرکت های برتر و شناسایی شرکت های برتر دانش بنیان و فناور و معرفی آنان به موسسات مالی، نهادهای مالی و سرمایه گذار که به دنبال شرکت های موفق هستند، از اهداف جایزه است.

وی با اشاره به برگزاری سومین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ابراز کرد: این شرکت ها در مسیر موفقیت و تعالی قرار گرفته اند و تعدادی از آنها برای دومین بار در این جایزه حضور دارند. افتخار داریم که در این دوره از برگزاری جایزه 65 درصد از شرکت های حاضر، از بخش خصوصی هستند این در حالی است که در سال گذشته درصد سهم بخش خصوصی به بخش دولتی 40 به 60 بوده است.

الیاسی با اشاره به فعال شدن دپارتمان های بخشی به عنوان یکی از اتفاقات مهم این دوره از جایزه گفت: 5 دبیرخانه بخشی در این جایزه شکل گرفته است که در حوزه دفاع و حوزه هسته ای، در سال گذشته فعالیت هایی انجام شده بود و در این دوره این حوزه ها حضور پررنگ تری داشته اند.

مدیرکل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی در ادامه بیان کرد: دبیرخانه های بخشی حوزه نفت و گاز، بهداشت و درمان و فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز رسما شکل گرفت و فعالیت هایی در این زمینه آغاز شده است.

وی همچنین گفت: در این دوره از برگزاری جایزه با توجه به سرمایه گذاری های بزرگی که در بخش شرکت های نوپا انجام شده است با همت وزارت علوم و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بخش شرکت های نوپا و نوآور اضافه شده است.

الیاسی عنوان کرد: در این دوره از جایزه یک تفاهمنامه با جایزه فن آفرینی شیخ بهایی نیز امضا شده است که به نوعی جایزه کارآفرینی فناورانه است و همچنین از سمت بخش خصوصی نیز اتاق اقتصاد ایران به ما کمک کرده است تا جایزه به سطح واقعی خود برسد.

براساس این گزارش، مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، بعد از ظهر پنج‌شنبه 7 اسفندماه، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-02-28 16:17

افزودن دیدگاه جدید