کد مطلب: 

17312

رویکرد مخابرات به سمت همگرایی شبکه‎ی ثابت با سیار است

رویکرد مخابرات به سمت همگرایی شبکه‎ی ثابت با سیار است

معاون شبکه مخابرات ایران، گفت: رویکرد ما به سمت همگرایی با ارتباطات سیار و ثابت و تأکید ما بر اجرای هر چه بهتر و سریعتر این مهم است.
 

به گزارش سیتنا، محمدرضا حاجی محمدی در نشست کاری مدیران مجموعه مخابرات ایران اظهار کرد: همه مدیران ما این مطلب را سرلوحه اهداف خویش قرار دهند که برای تبدیل شدن به یک شرکت پیشرو در سطح جهانی، لازم است که تمامی شبکه‌های ناهمگون در سطح کشور، در بستر مبتنی بر IP همگرا بروند.

 

وی با بیان اینکه یکی از چهار حوزه تمرکز اصلی شرکت مخابرات ایران بهینه‌سازی زیرساخت شبکه است، ابراز کرد: بهینه کردن شبکه‌های کابل مسی و نوری موجود و سرمایه‌گذاری بهینه در طرح و پروژه‌های آتی از اولویت‌های کاری ماست.

 

معاون شبکه مخابرات با تشریح پروژه های بزرگی که در شرکت مخابرات ایران و معاونت شبکه در حال اجراست، خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته‌های تخصصی فنی ملی و استانی، تدوین طرح نامبرینگ جدید، مذاکره با شرکت‌های داخلی و خارجی، هماهنگی با سازمان ها و مراجع و اجرای پروژه‌ها در کمترین زمان، از اولویت های اصلی در معاونت شبکه و فناوری اطلاعات است.

 

حاجی محمدی با اشاره به طراحی شبکه و پیگیری امور فنی پروژه‌های متمرکز و تأمین تجهیزات یادآور شد: در بحث طراحی شبکه به 6 مورد تدوین RFP و برآورد نیازهای تجهیزاتی و برگزاری مناقصات مربوط، تأمین فیبرنوری مورد نیاز به طول سه هزار کیلومتر، پروژه‌های تکمیلی NGN و IMS، تأمین تجهیزات شبکه دسترسی و سامانه‌های انتقال، پروژه تأمین تجهیزات شبکه به میزان 2/5 میلیون پورت و در نهایت، پروژه خرید تجهیزات NGN استان‌ها، پرداخته‌ایم.

 

سرپرست فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران با اشاره به پروژه‌های بزرگ صورت گرفته در حوزه شبکه عنوان کرد: معاونت فناوری اطلاعات تاکنون پروژه‌های مهمی برای وزارت ارتباطات و سایر سازمان‌ها نیز به انجام رسانده است که از جمله مهمترین آنها می‌توان به پروژه تأمین تلفن خانگی در 621 روستای بالای 20 خانوار، پروژه پوشش تلفن همراه 865 روستای زیر 20 خانوار، پروژه تأمین پورت پرسرعت چهار هزار مرکز تلفن روستایی در هفت هزار آبادی، پروژه سیگنال‌رسانی به صدا‌و‌سیما در 18 استان، پروژه تأمین ارتباط مخابراتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و پروژه شبکه ملی اطلاعات، اشاره کرد.

 

وی در پایان درباره رویکردهای فنی شرکت مخابرات ایران گفت: رویکرد ما به سمت همگرایی با ارتباطات سیار و ثابت و تأکید ما بر اجرای هر چه بهتر و سریعتر این مهم است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-10-20 15:07

افزودن دیدگاه جدید