کد مطلب: 

173111

قانون جامع حدنگار به تایید شورای نگهبان رسید

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، با تاکید بر اینکه چهارشنبه هفته گذشته قانون جامع حدنگار به تایید شورای نگهبان رسید، اظهار داشت: با پیگیری‌های خوب مجلس و کمک دولت ایراداتی که در رابطه با قانون جامعه حدنگار (کاداستر) بود برطرف شد.
قانون جامع حدنگار به تایید شورای نگهبان رسید

به گزارش خبرنگار سیتنا، احمد تویسرکانی در همایش مدیریت بهینه زمین و شهرها با کاداستر، گفت: اگر به امر بهینه‌سازی و بهره‌وری در همه جهات توجه نکنیم قطعاً به اهداف خود نمی‌رسیم،‌ طبیعتاً بحث مدیریت زمین و اجرای کاداستر و استفاده بهینه از زمین به عنوان محور توسعه مورد توجه است.

وی افزود: یکی از ابزارهای بسیار مهم اساسی کاداستر است و با استفاده از این ابزار در دنیا کارهای مهم و اساسی صورت گرفته است.

رئیس سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور با تاکید بر اینکه امروز اطلاعات مکان‌محور در بستر اجرای کاداستر مورد توجه است، گفت: در کشور ما در سال 1351 با تصویب ماده 156 قانون ثبت تثبیت مالکیت‌های حقوقی مورد توجه قرار گرفت اما چندان اقدامی در مورد آن صورت نپذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: طبیعی است که با افزایش جمعیت و محدودیت عرصه‌ها و نیاز جدی بشر باید برای استفاده بهینه زمین با استفاده از سازوکارهای مناسب قدم‌های جدی برداریم.

معاون رئیس قوه قضائیه  با تاکید بر اینکه چهارشنبه هفته گذشته قانون جامع حدنگار به تایید شورای نگهبان رسید، اظهار داشت: با پیگیری‌های خوب مجلس و کمک دولت ایراداتی که در رابطه با قانون جامعه حدنگار (کاداستر) بود برطرف شد. 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-02-25 22:04

افزودن دیدگاه جدید