کد مطلب: 

173102
دکتر کمال خرازی:

علوم شناختی آخرین رشته فناورانه در هزاره جدید است

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، علوم شناختی را به عنوان آخرین رشته فناورانه در هزاره جدید معرفی کرد.
علوم شناختی آخرین رشته فناورانه در هزاره جدید است

به گزارش سیتنا، نشست هم‌اندیشی معاونین آموزشی دانشگاه های برتر کشور در حوزه علوم و فناوری های شناختی به همت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی برگزار شد.

دکتر کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علوم شناختی را به عنوان آخرین رشته فناورانه در هزاره جدید معرفی کرد و به بیان خصوصیات این رشته و امکاناتی که در نتیجه پرداختن به این رشته در حوزه سلامتی بشر و رفاه او ایجاد می شود، پرداخت.

همچنین، دکتر محمدتقی جغتایی رییس انجمن علوم اعصاب ایران، دلیل برگزاری هم اندیشی را کمبود نیروی انسانی در حوزه علوم و فناوری های شناختی مطرح کرد و بر لزوم مهاجرت متخصصین به این رشته را ضروری دانست.

در بخش دیگری از این نشست، دکتر حامد اختیاری رئیس گروه آموزش، ترویج و منابع انسانی ستاد علوم شناختی معاونت علمی گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در ستاد در بخش آموزش و برنامه های آتی این گروه در تعامل با دانشگاهها ارائه داد.

دکتر مجید نیلی رئیس گروه پژوهش، زیرساخت و توسعه فناوری ستاد نیز مدل های موجود در رابطه با گسترش فعالیت های شناختی در دانشگاه ها را مطرح کرد.

در ادامه این نشست، مدعوین ضمن استقبال از برگزاری چنین جلساتی اهمیت توسعه فعالیت های آموزشی حوزه علوم شناختی در دانشگاه ها را مطرح کرده و در مورد ایجاد درس علوم شناختی در مقاطع دانشگاهی، تشکیل دپارتمان های آموزشی علوم شناختی و مهاجرت سایر اساتید رشته های دانشگاهی به حوزه شناختی نظرات خود را مطرح و پیشنهاد کردند این موضوعات در جلسه شورای عمومی دانشگاهها و جلسات مشترک با دانشجویان مطرح شود.

بر اساس این گزارش، در این نشست، معاونین آموزشی و نمایندگان از دانشگاه های اصفهان، تبریز، تربیت مدرس، تهران، پژوهشکده علوم شناختیICSS، پژوهشکده علوم شناختی IPM، خوارزمی، شهیدبهشتی، شهیدچمران اهواز، صنعتی امیرکبیر، صنعتی سهند تبریز، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، علم و صنعت ایران، فردوسی مشهد، ع.پ. اصفهان، ع.پ. تبریز، ع.پ. تهران، ع.پ. شیراز، ع.پ. کرمان، ع.پ. مشهد شرکت داشتند.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-02-25 15:37

افزودن دیدگاه جدید