کد مطلب: 

173100

آیا هارد دیسک شما هم ابزار جاسوسی آمریکاست؟

پژوهشگران امنیت الکترونیک بر این باورند که سازمان امنیت ملی آمریکا با پنهان کردن برنامه‌های جاسوسی در سخت‌افزار (هارد دیسکِ) تولیدی شرکت‌های "وسترن دیجیتال"، "سیگیت"، "توشیبا" و.. زمینه جاسوسی علیه اکثر دستگاه های رایانه در سراسر جهان را فراهم می کند.
آیا هارد دیسک شما هم ابزار جاسوسی آمریکاست؟

به گزارش سیتنا، پایگاه خبری شبکه العالم، نوشت: شرکت امنیت رایانه "کسپر اسکی لب" کشف کرد که رایانه های شخصیِ 30 کشور جهان، حداقل به یکی از برنامه های جاسوسی آلوده است.

بیشترینِ رایانه های آلوده به این ابزار جاسوسی در کشورهای ایران، روسیه، پاکستان، افغانستان، چین، مالی، سوریه، یمن و الجزایر بوده اند و این ابزار جاسوسی، بیش از همه، رایانه های دولتی، نظامی شرکت های ارتباطات، بانک ها، شرکت های انرژی، پژوهشگران هسته ای، رسانه ها و فعالان را آلوده کرده اند.

شرکت کسپر اسکی حاضر نشد نام کشوری که عامل این برنامه های جاسوسی بوده است را فاش کند، اما با این حال اعلام کرد: این موضوع، به سلاح الکترونیکِ "استاکس نت" ارتباطی عمیق دارد. استاکس نت، برنامه ای بود که سازمان امنیت ملی آمریکا آن را برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران به کار گرفت.

در این میان، یک کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا، به خبرگزاری رویترز گفت: تحلیل شرکت کسپر اسکی لب، درست است و سازمان امنیت ملی آمریکا، همچنان برای این گونه برنامه های جاسوسی، به اندازه استاکس نت، ارزش قائل است.

یک افسر سابق سازمان اطلاعات آمریکا نیز با تاکید بر این که سازمان امنیت ملی آمریکا فن آوری لازم برای پنهان سازی برنامه های جاسوسی در سیستم عامل را توسعه داده است، در عین حال خاطر نشان کرد: من نمی دانم آن ها برای به کار گیری این شیوۀ تجسس، به چه صورت عمل می کنند.

گفتنی است که "فانی فاینز" سخنگوی سازمان امنیت ملی آمریکا، از هرگونه اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-02-25 11:21

افزودن دیدگاه جدید